V podstatě to znamená, že pokud otevřete Instagram, tak i nadále bude výchozí přehrávání videa bez zvuku, ale pokud v jakémkoli videu kliknete na ikonu reproduktoru v levém dolním rohu příspěvku, Instagram si tuto volbu zapamatuje. Všechna následně přehraná videa pak již budou se zvukem. Po opuštění aplikace se aktivace zvuku vyresetuje.

V podstatě se tak jedná o inteligentní kompromis mezi neobtěžováním okolí a vyšším uživatelským komfortem. Pokud jste doma nebo máte sluchátka, zapnete si zvuk. Instagram předpokládá, že si můžete přehrát více videí se zvukem, ale až příště zapnete aplikaci, zvuk bude ztlumený pro případ, že se nacházíte ve veřejném prostoru.

Nová funkce se nicméně netýká videoklipů ve službě Instagram Stories, které budou i nadále dodržovat nastavení vašeho zařízení a se zvukem se přehrají pouze v případě, že není váš telefon ztlumený.

Krok Instagramu by mohl pomoci nejen uživatelům, ale mohl by být přínosem i pro firmy a inzerenty. Ti dostanou šanci přehrát více svých videí se zvukem a lépe zaujmout uživatele. Jak podotýká server TechCrunch, Instagram se tím přibližuje televizi nebo konkurenčnímu Snapchatu, které také vždy přehrávají zvuk, a může tímto krokem zvýšit své příjmy z videoreklamy.