Hlavní obsah
Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz

Ženy a slevy: Dvě ze tří koupí zboží, které ani nepotřebují

České ženy slevy milují a o různé slevové akce se navíc aktivně zajímají. Dvě třetiny z nich dokonce ve slevách nakoupí i produkty, které aktuálně nepotřebují. Na druhou stranu ale i přes svou zálibu v nakupování zlevněného zboží více než polovina žen není ochotna nákupu v akci podřídit i svůj volný čas.

Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz
Ženy a slevy: Dvě ze tří koupí zboží, které ani nepotřebují

Zlevněné zboží je pro Češky skutečně atraktivní, ukázal průzkum agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt. Pouze šest ze stovky oslovených žen uvedlo, že slevám odolat dokáže. Spontánnímu nákupu v obchodě tak nepodlehnou a zlevněné produkty, které aktuálně nepotřebují, si pořídí jen výjimečně.

Je to v akci, do košíku s tím

Na druhou stranu ale téměř dvě třetiny oslovených Češek v akcích často nakoupí i zboží, které sice obvykle používají, v daný moment je ale nepotřebují.

Ovšem každá čtvrtá žena nakupuje ve slevách i zboží, které běžně nepoužívá a jediným motivem k nákupu je pro ni právě sleva.

„Slevy jsou pro zákazníky velkým lákadlem a někdy – často vlivem časového presu – je jim opravdu těžké odolat. Takové slevové akce jsou ale zpravidla vykoupeny užitkem, který prodejci přinesou. Někteří obchodníci je nabízejí výměnou za osobní údaje. Jiní pak spoléhají na to, že zákazníkovi v košíku nezůstane pouze jeden produkt a v obchodě utratí větší obnos, než původně zamýšlel,“ vysvětlil chování některých nakupujících marketingový konzultant Radek Škornička.

Čas jsou peníze

Téměř tři z pěti oslovených žen v průzkumu přiznaly, že je slevové akce zajímají a zcela záměrně je aktivně vyhledávají. V případě mladších žen do 29 let se takto chovají dokonce dvě třetiny z nich.

I tak si ale zhruba polovina Češek uvědomuje, že je pro ně mnohem důležitější časová úspora než možnost nakoupit nějaké zboží levněji. Preference úspory času pak pozvolna roste s věkem. Podle výsledků průzkumu ženy sice rády nakupují v akcích, nejsou ale ochotny tomu podřizovat svůj volný čas.

Zboží ve slevě spontánně koupí především mladší ženy (55 procent). Zástupkyně starší generace si nákup akčního zboží spíše předem naplánují (52 procent).

Anketa
Jak často si v akci koupíte produkt, který obvykle používáte, ale v daný moment ho vyloženě nepotřebujete?
Velmi často
41 %
Docela často
13.5 %
Občas
22.2 %
Zřídka
14.4 %
Nikdy
8.9 %
Celkem hlasovalo 1560 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků