Hlavní obsah

Vánoční nákupy se blíží, e-shopy čekají rekordní tržby

Právo, Novinky, Barbora Buřínská

Do vypuknutí předvánočního nákupního šílenství zbývá jen několik dní. Dny plné slev i masivní utrácení se nezadržitelně blíží. Stejně jako v minulých letech, tak i letos bude mnoho zákazníků pořizovat dárky v českých e-shopech. Ty očekávají opět rekordní tržby, počítají s více než 15procentním nárůstem oproti loňsku.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sleduje vývoj obratů na českém internetu od roku 2001, očekává, že letos se tak bude česká e-commerce podílet na celém maloobchodě z více než 10 procent.

„Stejně jako v uplynulých letech, také v roce 2017 je vánoční sezóna z pohledu internetových obchodů klíčová. E-shopy se od léta pilně připravují, v současné době již navyšují kapacity skladových zásob i personálu. Letos by měla česká e-commerce přesáhnout v celoročních obratech 115 miliard korun, z čehož přibližně třetinu budou tvořit vánoční tržby,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

E-shopy již nyní zaznamenávají nárůst prodejů v souvislosti s blížící se nadílkou.

Dny dopravy zdarma i Black Friday

Prvním počinem, který odstartuje předvánoční nákupy, budou Dny dopravy zdarma. Vybrané e-shopy je spustí 13. listopadu a zákazníci budou moci bez dopravného nakupovat tři dny až do 15. listopadu.

Na Dny dopravy zdarma pak po zhruba deseti dnech navážou „nákupní svátky” importované z USA a Velké Británie. Black Friday (Černý pátek) letos připadá na 24. listopad, Cyber Monday na 27. listopad.

V USA Black Friday spouští první vánoční slevové akce. Termín navazuje na Den díkůvzdání (letos připadá na čtvrtek 23. listopadu), a to vždy první následující pátek. Cyber Monday je pak obdobou Černého pátku, kterou si v zahraničí vyhradily on-line obchody, připadá hned na navazující pondělí.

„Dny dopravy zdarma následované Black Friday již tradičně odstartují to největší nákupní šílenství, které každoročně Vánocům předchází. Internetové obchody od poloviny listopadu obvykle dosahují více než dvou set procent obratů oproti standardním týdnům v průběhu roku,“ doplnil Vetyška.

Nákupní horečka bude vrcholit po 11. prosinci

Největší nákupní horečka vypukne zhruba 14 dní před Štědrým dnem.

„Z našich zkušeností vyplývá, že Češi zřejmě nejvíc utratí v týdnu, který začne pondělím 11. prosince. Osobně bych tento týden doporučil jako ideální pro poslední odeslání objednávek tak, aby dárky dorazily pod stromeček včas,“ doporučil Vetyška.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám