Hlavní obsah

Vánoční dárky si lidé letos nechají doručit domů

Právo, Martin Procházka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lidé dají letos přednost doručení vánočních dárků domů, než aby si je sami vyzvedli v obchodě. Vzhledem k aktuálním opatřením v boji s nákazou budou podle průzkumu konzultační společnosti Acomware lidé ve velkém nakupovat vánoční dárky online.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

„Pro zákazníky je dobré, že e-shopy plánují spustit své vánoční kampaně a slevové akce již koncem října nebo začátkem listopadu. Nákupy proto nemusejí odkládat na poslední chvíli,“ řekl výkonný ředitel Acomware David Vurma.

Podle mluvčí Datartu Evy Kočicové měla pandemická situace silný vliv právě na způsob doručení. „V době přísných restrikcí a obav lidí z nákazy několikanásobně stoupla poptávka po doručení na adresu přepravními společnostmi nebo naší dopravou. Také proto jsme v rámci příprav na vánoční nápor rozšířili vlastní dopravu,“ řekla Právu Kočicová. Podobně si stále více lidí objednává zboží domů u internetového prodejce CZC.cz.

Lidé budou letos na dárcích šetřit

Finance

„Dlouhodobý trend je jasný. Vnímáme, že zákazníci si čím dál častěji nechávají zásilky posílat na výdejní místa, loni jim dávalo přednost 58 procent. Na jaře ale už přes 80 procent lidí volilo bezkontaktní doručení domů, kdy se s kurýrem vůbec nemuselo potkat,“ sdělil Právu Jakub Střeštík z Mall Group.

Bezkontaktní výdejní místa

Podle mluvčí Alzy.cz Daniely Chovancové je stále oblíbenější rychlé doručování, u kterého zákazník přesně ví, kdy kurýr na jeho adresu dorazí.

Dalším trendem je nechat si zboží doručit do bezkontaktního výdejního místa v blízkosti domova. Uživatel zadá na místě kód, který mu přijde prostřednictvím SMS, a poté se otevře schránka s jeho zbožím.

Alza.cz rychle rozšiřuje síť svých Alza boxů, Mall.cz má zase bezkontaktní Mall boxy a s podobným principem přichází i Zásilkovna.

Platby kartou předstihly oblíbenou dobírku

Finance

„Spustili jsme instalaci nových bezdotykových soběstačných výdejních míst – Z-boxů. Napájeny jsou solárním panelem a ovládají se přes mobilní aplikaci. Z-boxy fungují pro zákazníky 24 hodin denně, sedm dní v týdnu,“ uvedl za Zásilkovnu Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packta, do které Zásilkovna patří.

Letos má Zásilkovna podle něj v plánu také pomoci lidem se zasíláním zásilek mezi sebou. To může sloužit jako alternativa pro předávání dárků, pokud by před Vánoci trvala přísná bezpečnostní a hygienická omezení.

Koronavirus posílil chuť Čechů nakupovat on-line

Finance

Reklama

Související články

Lidé budou letos na dárcích šetřit

Letošní vánoční nákupy budou ovlivněny šířením nákazy covid-19, lidé budou více šetřit. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos pro společnost GLS.

Výběr článků

Načítám