Hlavní obsah
Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz

Vánoční dárky si lidé letos nechají doručit domů

Lidé dají letos přednost doručení vánočních dárků domů, než aby si je sami vyzvedli v obchodě. Vzhledem k aktuálním opatřením v boji s nákazou budou podle průzkumu konzultační společnosti Acomware lidé ve velkém nakupovat vánoční dárky online.

Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz
Vánoční dárky si lidé letos nechají doručit domů

„Pro zákazníky je dobré, že e-shopy plánují spustit své vánoční kampaně a slevové akce již koncem října nebo začátkem listopadu. Nákupy proto nemusejí odkládat na poslední chvíli,“ řekl výkonný ředitel Acomware David Vurma.

Podle mluvčí Datartu Evy Kočicové měla pandemická situace silný vliv právě na způsob doručení. „V době přísných restrikcí a obav lidí z nákazy několikanásobně stoupla poptávka po doručení na adresu přepravními společnostmi nebo naší dopravou. Také proto jsme v rámci příprav na vánoční nápor rozšířili vlastní dopravu,“ řekla Právu Kočicová. Podobně si stále více lidí objednává zboží domů u internetového prodejce CZC.cz.

„Dlouhodobý trend je jasný. Vnímáme, že zákazníci si čím dál častěji nechávají zásilky posílat na výdejní místa, loni jim dávalo přednost 58 procent. Na jaře ale už přes 80 procent lidí volilo bezkontaktní doručení domů, kdy se s kurýrem vůbec nemuselo potkat,“ sdělil Právu Jakub Střeštík z Mall Group.

Bezkontaktní výdejní místa

Podle mluvčí Alzy.cz Daniely Chovancové je stále oblíbenější rychlé doručování, u kterého zákazník přesně ví, kdy kurýr na jeho adresu dorazí.

Dalším trendem je nechat si zboží doručit do bezkontaktního výdejního místa v blízkosti domova. Uživatel zadá na místě kód, který mu přijde prostřednictvím SMS, a poté se otevře schránka s jeho zbožím.

Alza.cz rychle rozšiřuje síť svých Alza boxů, Mall.cz má zase bezkontaktní Mall boxy a s podobným principem přichází i Zásilkovna.

„Spustili jsme instalaci nových bezdotykových soběstačných výdejních míst – Z-boxů. Napájeny jsou solárním panelem a ovládají se přes mobilní aplikaci. Z-boxy fungují pro zákazníky 24 hodin denně, sedm dní v týdnu,“ uvedl za Zásilkovnu Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packta, do které Zásilkovna patří.

Letos má Zásilkovna podle něj v plánu také pomoci lidem se zasíláním zásilek mezi sebou. To může sloužit jako alternativa pro předávání dárků, pokud by před Vánoci trvala přísná bezpečnostní a hygienická omezení.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků