Hlavní obsah
Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz

Vánoce přes internet: Češi odeslali 30 milionů objednávek

Češi se během listopadu a prosince činili. V těchto měsících, na něž připadá hlavní předvánoční nákupní sezona, utratili v e-shopech 68 miliard korun. Internetové obchody se tak musely vypořádat s 30 miliony objednávek.

Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz
Vánoce přes internet: Češi odeslali 30 milionů objednávek

Pandemie koronaviru, stejně tak předvánoční období, kdy lidé ve velkém pořizují dárky svým bližním, se podepsaly na rekordních útratách v internetových obchodech. Podle společnosti Shoptet české e-shopy v tomto období dosáhly obratu ve výši téměř 70 miliard korun. Předvánoční nákupy už prakticky končí, výraznější změny se podle odborníků proto neočekávají.

„Přímo v e-shopech, které spadají pod naši platformu, dosáhne obrat prodejů v listopadu a prosinci přibližně 9,2 miliard korun. Při analýze dat za celou českou e-commerce potom vychází celkový objem prodejů v hlavní sezoně na zhruba 68 miliard korun,“ doplnil Miroslav Uďan ze společnosti Shoptet.

Jak dále dodal, online prodeje před Vánoci nezpomalilo ani opětovné otevření kamenných obchodů.

Dosažený objem prodejů tak potvrdil odhad Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která počátkem prosince předpokládala, že by obraty e-shopů za předvánoční období mohly dosáhnout 65 miliard korun, což znamená meziroční růst o více než 25 procent. V loňském předvánočním období si totiž zákazníci podle dat APEKu nakoupili on-line zboží za více než 52 miliard korun.

Tři objednávky „na hlavu”

Analýza ukázala, že české e-shopy v listopadu a prosinci odbavily celkem 30 milionů objednávek. V přepočtu na počet obyvatel České republiky se tak jedná o tři objednávky „na hlavu“.

Absolutní vrchol prodejů internetové obchody očekávaly v týdnu od 7. prosince, což i data potvrdila. Rekordním dnem se totiž letos stala středa 9. prosince, kdy lidé v českých e-shopech utratili 1,5 miliardy korun během jediného dne.

„Lidé letos začali nakupovat vánoční dárky dříve, stejně tak i vrchol předvánočních nákupů přišel o den dříve než loni. Hlavním důvodem byly obavy, aby dárky dorazily pod stromeček včas, vzhledem k přetíženým přepravním službám,“ dodal Uďan.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků