Hlavní obsah

Své finance chtějí Češi spravovat on-line a hlavně zdarma

Novinky, bab

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Poplatky Čechy štvou a jsou tím hlavním, proč se někteří rozhodnou od své banky odejít ke konkurenci. Nechtějí však šetřit jen peníze, ale i čas. Upřednostňují tak možnost spravovat své finance on-line.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

Češi jsou v oblasti financí spíše usedlí. Svědčí o tom jak obliba konzervativních spořicích produktů, tak například i neochota něco měnit, konkrétně přejít se svým účtem od jedné banky ke druhé. Mnozí tak potřebují výrazný impuls, a tím jsou poplatky.

Lidé nevědí, že jim banky musí posílat souhrnný výpis všech poplatků a úroků

Finance

Dvě pětiny klientů považují výši poplatků za hlavní důvod pro změnu banky, pro tři z deseti je důležitým faktorem změny i cena za vedení účtu v nové bance. Čtvrtina lidí by se k přechodu od jedné banky ke druhé rozhoupala i kvůli úrovni zákaznického servisu a zhruba stejný počet by ještě motivovala úroveň on-line produktů v nové bance.

Jen zhruba pětina klientů, jak vyplynulo z výzkumu, žádné poplatky své bance neplatí, zbytek ale ano. Více než dvě pětiny mají přehled o tom, za jaké služby a kolik si banka účtuje, každý pátý by ale přivítal jednodušší ceník. Na druhou stranu 11 procentům je to jedno, ceník banky nijak nesledují.

Sazby na spořicích účtech padají, úročení většinou pod procentem

Finance

Dva ze tří plně on-line

Dvě třetiny českých klientů chtějí šetřit čas i peníze, a proto své finance, svůj účet, spravují výhradně přes internetbanking či prostřednictvím aplikace v mobilu. Návštěvu pobočky preferuje už jen necelá třetina respondentů.

„Vývoj internetbankingu i smartbankingu dlouhodobě směřuje k tomu, aby klient mohl vyřešit bez návštěvy pobočky téměř vše. Lze očekávat, že současná situace vývoj elektronických produktů na straně bank dále uspíší a také že jejich úroveň bude pro klienty stále důležitější,” uvedl Jan Bláha z Fio banky.

Co dále vyplynulo z výzkumu?

  • 70 procent dotázaných využívá služeb pouze jedné banky
  • 20 procent využívá dvě banky současně
  • 6 procent respondentů je klientem tří a více bank
  • 99 procent dotázaných má zřízený běžný účet
  • 46 procent lidí používá kreditní kartu
  • 30 procent respondentů má spořicí účet
  • 19 procent má u svého běžného účtu nastavený kontokorent (povolené přečerpání běžného účtu)
  • 9 procent splácí spotřebitelský úvěr
  • 10 procent splácí hypotéku

Zdroj: Fio banka

Anketa

Platíte své bance za správu vašeho účtu nějaké poplatky?
Ano
22,6 %
Ne
75,5 %
Nevím
1,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 531 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám