Hlavní obsah

Spotřebitelské soutěže frčí. Zákazníci utrácejí, obchodníkům stoupají tržby

Novinky, Barbora Buřínská

Velké obchodní řetězce se už delší dobu snaží navýšit své tržby pomocí spotřebitelských soutěží. Lákají zákazníky na různé dárky zdarma, pokud v jejich prodejnách utratí předem danou sumu. Investované statisíce do připravených dárků se jim bohatě vrátí na miliardových tržbách.

Foto: Profimedia.cz

Obchodní řetězce často své spotřebitelské soutěže cílí na děti.

Článek

Například za nákupy v celkové hodnotě pět tisíc korun dostanete v Bille postavičku plyšového superhrdiny. Zájem byl tak obrovský, že se během několika týdnů rozdalo 400 tisíc plyšáků. Na mnohé ze zájemců se nedostalo, Billa proto objednala další plyšové hračky, které si během ledna příštího roku budou moci zákazníci vyzvednout.

Dosud rozdaní plyšáci tak pro Billu znamenali od konce léta, kdy akce začala, obrat zhruba dvou miliard korun.

U Alberta kuličky či "mluvící" zvířecí kartičky

Po loňské úspěšné akci zaměřené na sbírání kartiček se Šmouly, zacílila i letos společnost Ahold ČR své kampaně především na děti. Princip odměn je pro všechny akce stejný - za každých utracených dvě stě korun v kterékoliv prodejně Albert dostal zákazník dárek.

První letošní kampaň, která trvala od konce dubna do počátku června, měla název Hrátky se zvířátky. Pokud zákazník utratil 200 korun, dostal balíček se dvěma kartami obrázků zvířat ze šesti českých zoo. "Mezi balíčky bylo zakomponováno také pět tisíc rodinných vstupenek do zoologických zahrad. Kampaň byla naprosto ojedinělá v tom, že nabídla unikátní smyslové kartičky. Ty imitovaly pach zvířete či srst, kterou jste cítili na dotek," doplnila Judita Urbánková, mluvčí společnosti Ahold ČR.

Během léta jste mohli, respektive hlavně vaše děti, sbírat hrací kuličky s motivem Doby ledové, a vytvořit tak sbírku 24 kuliček. Opět za utracených 200 korun dostal zákazník jednu kuličku. Poslední letošní "dětskou" akcí bylo podzimní Mluvení se zvířátky. Za každých 200 utracených korun jste dostali balení dvou karet. Ovšem k tomu, abyste z dárků vůbec něco měli, museli jste si koupit mluvítko za 99 korun. Jím pak stačilo kartu načíst a poslouchat.

Syn mě již několikrát přemluvil k větší útratě, aby dostal i více dárků," svěřila se Martina Z., maminka devítiletého Tomáše.
matka devítiletého Tomáše

I u ostatních akcí Albert podpořil sbírání kuliček či kartiček doprovodnými dárky, které si však lidé už kupovali. A odolejte prosebnému pohledu dítěte, které přece nemůže nosit kuličky z Doby ledové po kapsách, ale musí je mít pěkně vyrovnané v kufříku. Rodiče tak svým ratolestem zakoupili i speciální kufřík za 59,90 korun.

Zaměření na děti se vyplácí

Podobně tomu bylo i u ostatních akcí. Například naučné a smyslové kartičky si děti mohly narovnat do speciálního ekologického alba, které bylo k dostání ve všech prodejnách Albert za 39 korun. Kartičky z akce Mluvení se zvířátky si pak mohly vložit do alba za 49 korun.

Podle tiskové mluvčí byly všechny letošní akce úspěšné: "U každé realizované kampaně jsme navíc zaznamenali ze strany zákazníků velký zájem o její prodloužení." To, že své kampaně už delší dobu zaměřují na děti, se společnosti Ahold opravdu vyplatilo. Mnozí zákazníci ve snaze získat větší množství dárkových kartiček či kuliček, také více utráceli. "Často chodím nakupovat se svým synem. U Alberta kolikrát nechám víc, než jsem původně plánovala. Syn mě již několikrát přemluvil k větší útratě, aby dostal i více dárků," svěřila se Martina Z., maminka devítiletého Tomáše.

I Penny Market vsadil na děti

V současné době od počátku října běží v prodejnách Penny Market sběratelská akce Věnuj se sportu se známou rodinkou Simpsonových. Penny pro své zákazníky připravil 144 hracích karet, kdy za každých 200 korun nákupu získáte zdarma balíček pěti karet. A podobně jako u Alberta mohou děti sbírat kartičky do sběratelského alba, které se v Penny prodává za 49,90 korun. Pokud chtějí mít nasbírány karty rychleji, mohou si balíček koupit za 19 korun.

Také tato kampaň se setkala s velkým úspěchem. V prvních dnech po spuštění si našlo své majitele několik set tisíc karet a prodáno bylo zhruba 40 tisíc sběratelských alb.

V Tescu hrnce nebo nože se slevou

Obchodní řetězec Tesco se svými letošními spotřebitelskými soutěžemi zaměřil na dospělé. V prvním pololetí jim nabídl Thomas Cook pánve a hrnce se slevou, nyní až do Štědrého dne jsou ve hře Thomas Cook nože.

Princip je podobný jako u ostatních řetězců, ovšem s tím rozdílem, že za nasbírané známky (jedna za každých utracených 200 korun) nedostanete nic zdarma, ale máte možnost koupit si kvalitní výrobek se 70procentní slevou. Pro uplatnění slevy musíte nasbírat 25 známek. Zákazníkům registrovaným ve věrnostním programu Clubcard pak stačí 20 známek.

I tyto kampaně se setkaly s velkým ohlasem. První byla prodloužena o dva týdny, současná dokonce o tři týdny.

Se spotřebitelskými kampaněmi se setkali i zákazníci v prodejnách Spar ČOS. Patřily mezi ně například 20procentní slevy na celý nákup či na jeden produkt dle vlastního výběru nebo desetiprocentní seniorská sleva na celý nákup. Ohlas mezi nakupujícími zaznamenala akce "peníze zpět", kdy jste při nákupu nad 500 korun mohli získat 50 korun ve formě bonu na další nákup.

Anketa

Účastníte se podobných kampaní a sbíráte dárky za útratu?
Ano
12,4 %
Ne
87,6 %
Celkem hlasovalo 8881 čtenářů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám