Hlavní obsah
Ilustrační foto. Foto: Profimedia.cz

Lidé vědí, že doplácejí na neznalost finančních produktů, ale stále tápou

Nadpoloviční většina Čechů nezná rozdíl mezi kreditní a debetní kartou a více než čtyři pětiny se neorientují v tom, jak se počítají úroky u kreditních karet. Stejně tak čtyři pětiny domácí populace nechápou správný smysl a fungování oddlužovacích společností, před nimiž varují ekonomové a banky.

Ilustrační foto. Foto: Profimedia.cz
Lidé vědí, že doplácejí na neznalost finančních produktů, ale stále tápou

Vyplývá to z celorepublikového internetového průzkumu realizovaného společností SANEP, která na tom spolupracuje se portálem Bankovnipoplatky.com.

Pojišťovnictví představuje velkou neznámou pro téměř 11 procent dotázaných a bankovnictví nerozumí 6,2 procenta lidí. Služeb finančních poradců využívá pouze 24,8 procenta respondentů.

Přes 86 procent lidí si myslí, že finanční instituce využívají neznalosti klientů ve svůj prospěch.

Jak je to s úroky?

Alarmující je, že u výpočtů úroků u kreditních karet pouhých 17,3 % respondentů správně uvedlo, že když splatíte v bezúročném období jen část dluhu a zbytek po jeho uplynutí, byť by šlo o jednu jedinou korunu, platíte úrok z celého úvěru.

Většina populace (48,7 %) se však mylně domnívá, že úroky zaplatí jen z částky zaplacené v již úročeném období.

Důvěřivost a neznalost hraničící s hloupostí

Na otázku, čím se zabývá oddlužovací společnost, pouze necelých 19,4 procenta dotázaných správně uvedlo, že jde o pouhého prostředníka mezi dlužníkem a věřitelem, který v zásadě dlužníkovi celý dluh prodražuje.

Podobně málo povzbudivý výsledek je i v otázce pojištění vkladů. Pouhých 44,5 procenta dotázaných správně uvedlo, že ze zákona jsou pojištěny vklady nejen u bank, ale i u družstevních záložen.

Téměř čtvrtina (23,4 %) účastníků průzkumu se však mylně domnívá, že vklady jsou pojištěny jen u bank.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků