Článek
Vyplývá to z celorepublikového internetového průzkumu realizovaného společností SANEP, která na tom spolupracuje se portálem Bankovnipoplatky.com.
Pojišťovnictví představuje velkou neznámou pro téměř 11 procent dotázaných a bankovnictví nerozumí 6,2 procenta lidí. Služeb finančních poradců využívá pouze 24,8 procenta respondentů.
Přes 86 procent lidí si myslí, že finanční instituce využívají neznalosti klientů ve svůj prospěch.
Jak je to s úroky?
Alarmující je, že u výpočtů úroků u kreditních karet pouhých 17,3 % respondentů správně uvedlo, že když splatíte v bezúročném období jen část dluhu a zbytek po jeho uplynutí, byť by šlo o jednu jedinou korunu, platíte úrok z celého úvěru.
Většina populace (48,7 %) se však mylně domnívá, že úroky zaplatí jen z částky zaplacené v již úročeném období.
Důvěřivost a neznalost hraničící s hloupostí
Na otázku, čím se zabývá oddlužovací společnost, pouze necelých 19,4 procenta dotázaných správně uvedlo, že jde o pouhého prostředníka mezi dlužníkem a věřitelem, který v zásadě dlužníkovi celý dluh prodražuje.
Podobně málo povzbudivý výsledek je i v otázce pojištění vkladů. Pouhých 44,5 procenta dotázaných správně uvedlo, že ze zákona jsou pojištěny vklady nejen u bank, ale i u družstevních záložen.
Téměř čtvrtina (23,4 %) účastníků průzkumu se však mylně domnívá, že vklady jsou pojištěny jen u bank.