Hlavní obsah
Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz

Koronavirus posílil chuť Čechů nakupovat on-line

Během karantény nakupovalo on-line sedm z deseti Čechů. Lidé si nejčastěji pořizovali oblečení či nakupovali potraviny. Každý čtvrtý si dokonce přes internet objednal zboží, které by si za normální situace v e-shopu nikdy nekoupil.

Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz
Koronavirus posílil chuť Čechů nakupovat on-line

Zhruba dva měsíce karantény stačily k tomu, aby i zatvrzelí odpírači internetového nakupování si nějaké zboží v e-shopu pořídili. V průzkumu agentury Ipsos pro společnost Essox to zmínil každý osmý oslovený.

Nakupování on-line je Čechům blízké, což ostatně ukázaly i výsledky průzkumu, z nichž vyplynulo, že během pnademie v e-shopech nakupovalo 71 procent lidí.

Čtvrtina lidí se navíc rozhodla nakoupit i zboží, které jinak nakupuje především v kamenných obchodech. Jednalo se hlavně o čerstvé ovoce a zeleninu.

On-line nákupům vévodilo pořizování oblečení a také potraviny, které si v průměru nechali dovézt domů až tři lidé z deseti. Přeborníky jsou v tomto směru Pražané, ale i lidé z Jihočeského kraje, z nichž nakupoval potraviny on-line každý druhý.

Podíl nákupů potravin on-line

Foto: Martin Havelka, Novinky

Naopak nejmenší zájem o potraviny z internetu projevili lidé z Olomouckého a Královéhradeckého kraje. Pochopitelně svou roli v tom hrají i místa rozvozu, do nichž on-line prodejci potravin zboží dováží.

Průzkum ukázal i rozdíly v druzích zboží, které lidé on-line během karantény nakupovali. Například v Karlovarském kraji si lidé on-line nejčastěji pořizovali oblečení (70 procent) a léky (60 procent), obyvatelé Vysočiny nejčastěji nakupovali elektroniku (52 procent) a potřeby pro kutily (42 procent).

V internetovém nakupování se také více angažovaly ženy než muži (74 procent vs. 68 procent). U žen se v seznamu nákupů objevovalo nejčastěji oblečení (56 procent), léky (33 procent) a jídlo pro domácí mazlíčky (23 procent). Muži pak řešili především nákup elektroniky (51 procent), vybavení domácnosti (41 procent) nebo potřeby pro kutily a zahradu (37 procent). Ženy i muži pak stejnou měrou (30 procent) nakupovali potraviny.

Co se týče objemu útrat během koronavirové karantény, každý druhý zmínil, že utrácel zhruba stejně jako při běžných nákupech. Každý osmý však utratil o zhruba tisícovku víc, osm lidí ze sta dokonce o dva tisíc korun víc.

Každý čtvrtý Čech uvedl, že nákupy on-line se mu osvědčily a plánuje u nich zůstat i nadále.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků