Hlavní obsah
Nefunkční připojení do firemní sítě patří mezi časté problémy při práci z domova. (Ilustrační snímek) Foto: Profimedia.cz

Každý druhý Čech na home office je nespokojený, z domova se mu špatně pracuje

Někteří zaměstnanci, především pak z Prahy a Brna, jsou od loňského března kvůli omezením souvisejícím se šířením nemoci covid-19 nuceni pracovat z domova. Každému druhému však tento styl práce nevyhovuje, trápí je zejména komplikovaná komunikace s kolegy a složité připojení do firemní sítě.

Nefunkční připojení do firemní sítě patří mezi časté problémy při práci z domova. (Ilustrační snímek) Foto: Profimedia.cz
Každý druhý Čech na home office je nespokojený, z domova se mu špatně pracuje

Na více než 1400 zaměstnanců, kteří od loňského března pracovali z domova, se zaměřil průzkum agentury SC&C pro společnost System4u.

Práce z domova již není benefitem

V době předkoronavirové byla možnost pracovat z domova vítaným zaměstnaneckým benefitem. Pandemie však zamíchala kartami a home office se stal nutností.

Průzkum ukázal, že zaměstnanci kvůli práci doma tráví čím dál více času. Téměř dva z pěti zaměstnanců pracují jen z domova, do firmy chodí jen výjimečně. Více než pětina je na home office v průměru tři až čtyři dny v týdnu, zhruba stejný počet pak jeden až dva dny týdně. Pouze necelá pětina lidí nyní chodí už jen do kanceláře.

Chybí kontakt s kolegy

Z výsledků průzkumu také vyplynulo, že více než polovině zaměstnanců se z domova pracuje špatně, či dokonce velmi špatně.

Lidé jsou nuceni řešit mnoho problémů, které jim home office přináší. Mezi ty nejčastější patří komplikovaný kontakt s kolegy (42 procent), resp. obtížná komunikace s nimi prostřednictvím telefonu nebo e-mailu. Lidem chybí vzájemný přímý kontakt, na který byli dříve zvyklí.

„Řada firem do 50 zaměstnanců překvapivě nevyužívá video hovory pro týmovou práci. Ty jsou běžné spíše ve větších firmách. Děti školou povinné tak paradoxně komunikují s učiteli lépe než většina jejich rodičů na home office. Dalším problémem je absence plnohodnotného přístupu do firemních aplikací, nestabilita připojení a omezení uživatelských práv,“ shrnul Martin Koláček ze společnosti System4u.

Každý šestý si stěžuje na nefunkční připojení do firemní sítě, každý osmý pak na nefungující firemní aplikace. Desetina je nespokojená se špatným zařízením, ze kterého musí pracovat.

Notebooky používají nejčastěji

Z průzkumu také vyplynulo, že zaměstnanci nejčastěji k práci z domova používají notebook, přičemž firemní využívá 46 procent lidí, vlastní pak 44 procent.

Třetina je s firmou ve spojení i prostřednictvím tabletu telefonu. Na domácím stolním počítači pracuje pětina zaměstnanců.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků