Hlavní obsah

Realitní kancelář si prověřte, zaměřte se i na její makléře

Pokud nechcete svou nemovitost prodat či pronajmout vlastními silami, je třeba se spojit s realitní kanceláří. Jenže na trhu jich působí několik tisíc a nemusí být zcela jasné, která je pro vás ta pravá. Jak si ji prověřit a dobře vybrat? Držte se především pravidla - realitní kancelář, to jsou hlavně její makléři.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Jakmile začnete vybírat realitní kancelář, myslete na to, že rozhodujícím faktorem je kvalita a odbornost jejích pracovníků, tedy realitních makléřů. To oni nejvíce ovlivní, zda najdete vhodnou protistranu, jak rychle, hladce a úspěšně celá nemovitostní transakce proběhne.

„Známá značka realitní kanceláře nemusí být vždy zárukou kvality konkrétního makléře, který má o klienta pečovat. Určitě proto doporučuji vyžádání referencí na konkrétního makléře a vyhledání informací o makléři na internetu,“ upozornil Jan Hájek ze společnosti Quantum reality.

Otevřenost v cenách

Důležité je také to, zda s vámi realitní kancelář otevřeně komunikuje ohledně ceny, tedy zda s vámi její makléř probere, kolik a za co zaplatíte, pokud se rozhodnete jejích služeb využít.

V prvé řadě by vám měl i vysvětlit, jak bude proces hledání zájemců vypadat, jaké smlouvy se budou podepisovat a kdy můžete čekat první výsledky. V případě nejasností, např. ohledně smluv nebo úschovy peněz, by vám měl vše ochotně a srozumitelně vysvětlit.

Působí v místě či celorepublikově?

Někteří lidé se domnívají, že velká renomovaná značka realitní kanceláře s působností po celé ČR jim zajistí i nejlepší služby. Ovšem můžete narazit, ne vždy tomu tak je.

Pokrytí totiž často funguje na principu franchisingu. Každá pobočka má zpravidla jiného majitele, který své aktivity zastřešuje známou obchodní značkou. Přestože v podmínkách zastoupení jsou zpravidla definované nároky na udržení kvality a dobrého jména, je otázkou, zda se vždy daří udržet požadovanou kvalitu služeb i v praxi.

Rozhodující by proto pro vás mělo být, zda vybraná kancelář, resp. její makléř, má dobré znalosti o místním trhu, tedy jaké možnosti poskytuje okolí dané nemovitosti a jaké jiné nemovitosti jsou poblíž k dispozici.

Zaměřte se na zkušenosti makléře

Úspěšnost každého makléře spočívá i v tom, jaké má zkušenosti i znalosti realitního trhu. Pokud chce být realitní kancelář úspěšná, záleží jí na tom, aby dobře fungovali i její pracovníci.

Každý makléř, který začíná, musí nejdříve několik let pracovat na tom, aby získal jak potřebné znalosti, tak zkušenosti. A právě proto je důležité, aby měl podporu ze strany zkušeného kolegy, který jeho kroky koriguje, a se kterým může vše konzultovat.

„Pokud prodáváte nemovitost, zeptejte se, jaké nemovitosti makléř v nedávné době prodával. Nejlepší pro vás bude někdo, kdo má zkušenosti s prodejem nemovitostí podobných té vaší,“ doplnil makléř Daniel Hanzal.

Nezapomeňte na reference

V neposlední řadě jsou velmi důležité i reference jak vašich známých, tak na webu realitní kanceláře.

Pokud máte od svých známých informace o nedávno realizovaném prodeji nemovitosti v oblasti dotyčného makléře, můžete se jich na jejich názor ohledně tohoto prodeje poptat. Odpověď vám může napovědět, zda je to skutečný profesionál, který svůj trh opravdu zná.

Také na webových stránkách realitní kanceláře můžete najít různé reference klientů, kteří jejích služeb využili. Pochopitelně mohou být i smyšlené, nicméně lehkým průzkumem lze zjistit, zda jsou skutečné. Nápovědou mohou být reference z neaktivních profilů na sociálních sítích.

Vyloženě špatné reference od nespokojených zákazníků si nejspíš nikdo na web nevystaví. Pokud však má realitní kancelář pozitivních referencí mnoho a ukazují na dlouhou a spolehlivou historii, odvádí její makléři pravděpodobně dobrou práci.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám