Prací gel Persil vévodí žebříčku nejčastěji zlevněného zboží, v období od ledna do května 2016 byl ve slevě celkem 137krát. Zajímavý je i pohled na celou top desítku nejčastěji zlevněných produktů. Prodejci nabízeli buď prací prostředky, nebo pivo. Slevy jsou navíc často více než padesátiprocentní, proto se ani jeden z těchto produktů nevyplatí kupovat za plnou cenu.

„Zatímco běžná průměrná cena gelu byla podle dat Kupi.cz 455,18 korun, tak průměrná cena po slevě se dostala na částku 321,95 korun, což je rozdíl, který ve svém nákupním košíku lidé rozhodně pocítí. Ti šťastnější mohli dokonce narazit na prací gel Persil za 279,92 korun a ušetřili díky tomu i více jak 170 korun,“ upozornila Martina Králíková, manažerka služby Kupi.cz.

Top 10 nejčastěji zlevněných produktů
ProduktMnožstvíPočet slevPrůměrná cena před slevou
(Kč)
Průměrná cena ve slevě
(Kč)
Nejnižší cena ve slevě
(Kč)
Prací gel Persil 50 dávek137455,18321,95279,92
Prací prášek Persil50 dávek119434,97209199
Aviváž Silan1 litr11863,9847,439,9
Pivo světlé výčepní 10° Braník0,5 l11711,737,796,5
Pivo světlé výčepní Originál 10° Gambrinus0,5 l11213,3210,187,9
Prací gel Perwoll66 dávek106309,39176,27169
Pivo světlé výčepní 10° Velkopopovický Kozel0,5 l9912,769,537,7
Aviváž Lenor1,975 l98159,0591,3379
Prací kapsle Duo Persil15 ks98166,96103,6789,9
Prací prášek Ariel40 dávek98313,54178,09149
Zdroj: Kupi.cz, leden – květen 2016

Slevy pro pivaře

Tři místa v top desítce nejčastěji zlevněných produktů patřila také půllitrovým světlým desítkám – Braníku, Gambrinusu a Velkopopovickému Kozlu. Počty případů, kdy jim prodejci zvýhodnili cenu, se u všech blíží stovce.

Nejčastěji zlevněný výčepní Braník stál před slevou v průměru 11,73 korun, avšak jeho průměrná cena ve slevě byla 7,79 korun.

„Pivaři, kteří narazili na vůbec nejnižší zaznamenanou cenu ve slevě – 6,50 korun – měli pravděpodobně z nákupu velkou radost. Za basu dvaceti piv dali jenom 130 korun. S obrovskou nabídkou, na kterou v českých supermarketech i menších obchodech narazíme, se nemůžeme divit, že jsou piva takto často cenově zvýhodněna,” uvedla Králíková.

Podle ní si Češi také postupně zvykají i na pivo z plastu, které je samo o sobě cenově výhodnější než klasicky ve skle. „Navíc s grilovací sezónou můžeme čekat, že právě pivo v plastu půjde na dračku,” dodala.