Ve spolupráci se zástupci pojišťoven jsme pro vás poslední den v roce připravili žebříček humorných situací letošního roku, kdy klienti dokázali pobavit jak likvidátory pojistných událostí, tak operátory call center.

Allianz pojišťovna

„Couval jsem a svým zadkem jsem narazil do zadku toho auta. Při parkování.“

„Můj vlastní kocour mě bez předchozího varování načůral do velkého počítače, trefil se přesně přes větrací otvor s ventilátorem na základovou desku a grafickou kartu. Oboje vyzkratoval tak, že již nefungují a nikdy fungovat nebudou. Zatím jsem vyměnila bednu na PC, základovou desku a grafickou kartu. Ostatní součástky, ač nevoní, fungují.“

„Nejde o škodu. Žádám pouze o příspěvek na pořízení nového spotřebiče – na sporáku mi nefungují dva hořáky. Stačily by tři tisíce korun. Děkuji.“

Česká podnikatelská pojišťovna

Hlášení škody za poškozeného z povinného ručení. Operátor: „Poskytl vám viník nehody nějaké finanční vyrovnání po nehodě?“ Klient: „Nechtěl.“ Operátor: „Majitelem vozidla jste přímo vy?“ Klient: „Ne, zeťák… a ten mě zabije, až to zjistí… Myslíte, že to zjistí?“ Operátor: „Vzhledem k tomu, že je majitelem vozidla, obdrží od nás registrační dopis o nahlášené škodní události.“ Klient: „No tak to já mu to asi budu muset říct, co?“

Příčina nehody může být někdy velice romantická, jako ta z Českých Budějovic. „Zastavil jsem za autem pana X na červenou, asi tak 1,5 m. Čekali jsme na zelenou a na chvíli jsem se zaneprázdnil líbáním přítelkyně a ztratil jsem pozornost, pustil brzdu a auto se pomalu rozjelo kupředu. Po 1,5 m se dotklo nárazníkem nárazníku pana X a jemně s ním houplo. Na mém vozidle dopraskl nosník RZ, který již před tím byl načatý. Na nárazníku pana X bylo několik málo vlasových škrábanců...jsem zásadně proti, že by např. byl jeho nárazník zlomen, nebo tak něco.“

Pojistná událost obrazem

Pojistná událost obrazem

FOTO: Česká podnikatelská pojišťovna

Česká pojišťovna

Hlášení pojistné události: „Při jízdě na praseti jsem si vykloubila pravé rameno.” (Snad ještě kurióznější než samotný úraz je fakt, že jej nahlásila klientka, které bylo v době úrazu téměř 60 let.)

„Při hře na bowling mi při hodu koulí uvízl malíček v kouli a byl tam ponechán.”

Klient: „Víte, ona se mi pošta ztrácí, tady kolem běhají lehké děvy, občas se něco ztratí, občas něco přibude, co ani nechci.” Operátor: „Tak já vám to pošlu emailem, tam se snad ty lehké děvy nedostanou.”

Operátor ke klientovi: „Vidím, že jste zodpovědný řidič. Máte tady hezký bezeškodní průjem.”

ERV Evropská pojišťovna

Čtyřicetiletý tatínek neodhadl hloubku dětského bazénu, když svým dětem předváděl, jak skákat šipku. Po úderu do hlavy ho museli synové sami vylovit, aby se neutopil.

Pětatřicetiletý muž vysadil ve Švýcarsku na nádraží z vlaku svou rodinu. Vlak se ovšem okamžitě rozjel i se všemi jejich zavazadly.

Tři kamarádi zapalovali prskavky, přičemž podpálili i vánoční stromeček v rakouském hotelu. Náklady za zničený strom a malování společenské místnosti se vyšplhaly na více než 52 tisíc korun.

Generali

Pro jednu z kuriózních nehod měli velké pochopení policisté, kteří ji přijeli řešit. „Projížděl jsem kolem chatky, když jsem si všiml, že se před ní opaluje krásná slečna. Lehce jsem přibrzdil, abych si mohl dotyčnou důkladně prohlédnout. Vzápětí jsem narazil do vozu přede mnou, jehož řidič zpomalil ze stejného důvodu, akorát trochu víc,“ vysvětluje další klient, jak došlo k nehodě. „Podle policistů se na tomto úseku podobné nehody stávají poměrně často. Fotografii slečny pro ilustraci přikládám též,“ uzavřel řidič své hlášení.

„Na klidném a přehledném úseku silnice mě v kabině napadla včela. Do stromu jsem narazil, protože jsem ji chtěl zabít. Včela ovšem po nárazu vylétla rozbitým okénkem.“ Aneb kdo jinému jámu kopá…

„Když jsem přijížděl domů, vjel jsem omylem do jiného dvora a tam naboural do stromu, protože ho doma na tomto místě nemáme,“ popsal svůj omyl, který skončil škodou na vozidle, ale naštěstí ne na zdraví, jeden z klientů.

Kooperativa

Velmi kuriózní škodu z pojištění odpovědnosti pojišťovně Kooperativa nahlásil její klient - jistá zoologická zahrada.  V zoo totiž zvířata poškodila vozidlo návštěvníka. Poškozený událost popsal takto: „Navštívili jsme vaši Zoo, kde se nám zalíbila možnost projet si safari vlastním vozem. Při průjezdu safari šlo po silnici proti našemu vozidlu stádo Watusi (africký skot). Vozidlo jsme tedy zastavili a čekali, až nás stádo obejde. Část zvířat vozidlo minula, když zamilovaný Watusák, který procházel vpravo od našeho vozidla, naskočil na jednu členku stáda. Při tom došlo ke kontaktu s naším vozidlem. Pravděpodobně kopytem Watusák poškodil dveře spolujezdce a zadní dveře našeho vozu, konkrétně je na obou dveřích poškrábaný lak a na zadních dveřích několik promáčklin. Předem děkuji za kladné vyřízení této nepříjemné záležitosti. Zdravíme naše Watusáky, ať se jim daří a množí se.”

Do Kooperativy přišel dopis s velmi kuriózní žádostí. Klient v něm podrobně, i s příslušnými osobními údaji, popsal, jak jeho kamarád naboural auto a jeho známá s ním poté sjednala pojistku a antidatovala datum jejího sjednání. Sice prý mu Kooperativa krátila pojistné plnění, protože vozidlo neabsolvovalo povinnou prohlídku, ale spokojil se i s tím. No, a jelikož teď i on naboural své nové auto, chtěl by ho pojistit stejně jako jeho kamarád. Ale bohužel na tu jeho známou nemá kontakt, tak na koho by se z Kooperativy mohl obrátit. Všichni tři samozřejmě obdrželi obvinění z pojistného podvodu.

Pojišťovna České spořitelny

„Při vylézání z vany jsem uklouzl a přisedl si pravé varle.”

„Dnes ráno došlo ke střetu čelo na čelo s krávou.” (Klient je ošetřovatel skotu.)

„Při zahradní oslavě se kamarád oháněl suchým chlebem, já vedle něj seděla a omylem se trefil do mého oka.”

Popis pojistné události: Nečekaný úder pěstí při rozhovoru s přítelkyní.