Hlavní obsah
Logo Walt Disney Company na burze v New Yorku Foto: Brendan Mcdermid, Reuters

Zisk americké mediální a filmové společnosti Walt Disney ve druhém čtvrtletí meziročně klesl o 51 procent na 1,4 miliardy dolarů (32,2 miliardy korun). Za propadem stojí snaha gigantu konkurovat ve sféře streamovacích služeb firmě Netflix a s tím spojený růst nákladů.

Logo Walt Disney Company na burze v New Yorku Foto: Brendan Mcdermid, Reuters
Zisk Walt Disney klesl o polovinu

Bez mimořádných položek společnost Disney vydělala 1,35 dolaru na akcii a nedostála tak očekávání analytiků, kteří v průzkumu společnosti Refinitiv předpovídali v průměru 1,75 dolaru.

Nicméně díky filmovým trhákům jako Avengers: Endgame a akvizici kabelových sítí společnosti 21st Century Fox se celkové tržby společnosti zvýšily o 33 procent na 20,2 miliardy dolarů.

Disneyland v Šanghaji

Foto: Aly Song, Reuters

Majitel filmového studia a zábavních parků po celém světě investuje do digitálních mediálních platforem s cílem postavit se společnosti Netflix. Firma ve svém prohlášení uvedla, že náklady na budování online služeb budou ovlivňovat zisky několik let. V listopadu hodlá spustit placenou službu rodinného kanálu Disney+.

Provozní zisk ze zábavních parků firmě stoupl o čtyři procenta na 1,7 miliardy dolarů, v parcích ve Spojených státech ale poklesl. Mediální sítě, které zahrnují sportovní kabelovou stanici ESPN, Disney Channels a FX, vykázaly nárůst provozního zisku o sedm procent na 2,1 miliardy dolarů.

Akcie Disney, které letos už vzrostly o 27 procent, po oznámení výsledků v poburzovním obchodování ztratily pět procent.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků