Hlavní obsah
Dálnice D1 Foto: Milan Malíček, Právo

Ze dvou tendrů na opravu D1 vypadly nejnižší nabídky

Z posledních dvou tendrů na opravu dálnice D1 komise vyřadila nejnižší nabídku, kterou podaly Dálniční stavby Praha. Otevřela se tím šance pro Eurovii CS a konsorcium firem Colas CZ a Porr, které podaly druhou nejnižší nabídku. Uvedl to generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Čermák.

Dálnice D1 Foto: Milan Malíček, Právo
Ze dvou tendrů na opravu D1 vypadly nejnižší nabídky

Komise už dříve určila vítěze u tří předchozích tendrů. U všech tří se ale proti verdiktu neúspěšní uchazeči buď odvolali, nebo dopředu avizovali, že tak učiní. Pokud se jejich stížnosti dostanou před antimonopolní úřad, mohou stavbu zdržet o celé měsíce. [celá zpráva]

Komise nabídku Dálničních staveb vyloučila proto, že firma nabídla jiné řešení stavby, než jaké ŘSD požadovalo, uvedl Čermák. Nové úseky dálnice měly být v obou směrech rozšířeny do strany, nabídka Dálničních staveb Praha ale předpokládala rozšíření dálnice do středového pásu.

Připravované opravy mostů na D1 a mosty, které budou bez náhrady

Foto: David Ryneš, Novinky

I při vyřazení uchazeče s nejnižší nabídkou je výsledek tendru o 40 procent levnější, než kolik ŘSD původně předpokládalo. V úseku mezi Šternovem a Psáři nabídla druhá v pořadí Eurovia stavbu za 523 miliónů korun proti 449 miliónům, které požadovaly Dálniční stavby.

V druhém případě (Loket – Hořice) je rozdíl o něco výraznější, na místo 548 požadují Colas a Porr 624 miliónů. Přesto by ŘSD na všech pěti připravovaných úsecích mělo ušetřit zhruba 1,7 miliardy proti plánovaným 4,4 miliardy korun, dodal Čermák.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků