Hlavní obsah
Režisér Bellan při zkoušení s Irenou Garlíkovou a Kateřinou Královou Foto: Blanka Kovandová

Za internetovou reklamu loni firmy vydaly 320 miliónů

Na 320 miliónů korun vzrostly loni tržby z reklamy na českém internetu. Proti loňskému roku je to nárůst o více než 30 procent, odhadla Sekce vydavatelů internetových titulů. Letošní rok by měl být pro poskytovatele reklamního prostoru ještě lepší, sekce čeká nárůst o 20 procent.

Režisér Bellan při zkoušení s Irenou Garlíkovou a Kateřinou Královou Foto: Blanka Kovandová
Za internetovou reklamu loni firmy vydaly 320 miliónů

Nejvýznamnějším zdrojem příjmů byli i v roce 2002 přímí klienti a reklamní agentury, uvedl Jan Pochman z Unie vydavatelů. Nejvýraznější posílení vykázaly mediální agentury. Naopak mírně poklesl obrat inzerce dodané mediálními zastupiteli, uvedli představitelé sekce.

Internet zůstane podle sekce vydavatelů i letos bezkonkurenčně nejrychleji rostoucím reklamním médiem. Svědčí to prý o jeho atraktivitě pro zadavatele i o rostoucím významu internetové inzerce. Náklady vynaložené na oslovení jednoho uživatele jsou podle vydavatelů mnohdy výrazně nižší než u ostatních médií.

Internet pomáhá i velkým firmám

Například automobilka Volkswagen během své internetové kampaně loni na podzim prodala údajně více vozů, zvýšila se i návštěvnost jejích internetových stránek. Rovněž pojišťovna Kooperativa zaznamenala pomocí reklamy na internetu více než trojnásobné zvýšení uživatelů svých stránek.

Stavební společnost Skanska využila internetové reklamy k podpoře prodeje nových bytů. Polovina osob, které si závazně rezervovaly byt v objektu Terasy Červený vrch, získala informaci prostřednictvím internetu.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků