Článek
"Výrazně se na celkovém růstu podílí také skutečnost, že po zavedení nového tzv. silničního zákona dává stále více cestujících přednost železniční dopravě. Především na dálkových trasách, jako je například Ostrava - Praha a dalších, se na železnici často vracejí zpět i cestující, kteří v 90. letech dali přednost individuální dopravě," řekl tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj.
Vedle počtu přepravených osob rostly ČD také tržby z osobní přepravy. Ty za prvních osm měsíců letošního roku činily 3,322 miliardy Kč, oproti loňskému roku je to nárůst o čtyři procenta (130 miliónů korun). Tržby rostly i v nákladní dopravě. [celá zpráva]
Spojení Českých drah mezi vybranými městy v hodinách:
Praha - Ostrava: Současná jízdní doba 3 hodiny 20 minut (spoje SC Pendolino). Tato jízdní doba bude ještě v průběhu letošního roku zkrácena na 3 hodiny 9 minut.
Praha - Olomouc: Současná jízdní doba 2 hodiny 23 minut (spoje SC Pendolino). Tato jízdní doba by měla být ještě v průběhu letošního roku zkrácena na přibližně 2 hodiny 15 minut.
Praha - Ústí nad Labem: Současná jízdní doba spojů kategorie EuroCity - 1 hodina 4 minuty.
Praha - Děčín: Současná jízdní doba spojů kategorie EuroCity - 1 hodiny 22 minut.
Praha - Brno: jízdní doba nejrychlejších spojů 2 hodiny 23 minut (spoje SC Pendolino). Celkem 9 párů vlaků kategorie EC a IC jedou denně mezi Prahou a Brnem.
ČD očekávají letos vyrovnaný provozní hospodářský výsledek, zatímco loni měly provozní ztrátu přes 700 miliónů korun. Účetní ztrátu očekávají ČD ale i letos, i když podle mluvčího bude o 100 až 200 miliónů korun nižší než loni, kdy byl podnik v mínusu 589 miliónů korun. [celá zpráva]