Hlavní obsah

Vítejte v obchodním domě Kao-tche-wa. Pražská Kotva láká čínské turisty

Pražský obchodní dům Kotva se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfuciův institut Univerzity Palackého v Olomouci. Jméno chce obchodní dům používat v kampaních orientovaných na čínského zákazníka, sdělil obchodní dům.

Foto: Novinky

Obchodní dům Kotva

Článek

Jméno složené ze tří čínských znaků Kao-tche-wa připomíná český název Kotva. Použité znaky poukazují na "výjimečnost a vysokou kvalitu". "Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy," uvedl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.

"Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty," dodal ředitel.

Kulturní památka?

Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v letošním třetím čtvrtletí v ČR poprvé utratili více než Rusové, uvedla společnost Global Blue, která turistům ze zemí mimo EU zprostředkovává vracení DPH.

Nájemcům obchodního domu Kotva v roce 2014 vzrostly tržby meziročně o 50 miliónů korun na zhruba 800 miliónů Kč. Objekt vlastní irská společnost Markland.

Vedení Prahy chce letos odeslat ministerstvu kultury žádost o zapsání obchodního domu Kotva do seznamu kulturních památek. Obchodní dům byl postaven v letech 1970 až 1975 podle návrhu manželů Věry a Vladimíra Machoninových. Stavba má pět nadzemních podlaží a její půdorys tvoří několik do sebe zaklesnutých šestihranů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám