Hlavní obsah

V oblasti telekomunikací dal loni nejvíc do reklamy Vodafone

Novinky, pit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

V roce 2010 v oblasti telekomunikace investoval do reklamy nejvíc Vodafon Czech Republic. Vyplývá to z analýz společnosti Admosphere s tím, že investice jsou vyhodnocovány na základě ceníkových cen.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Článek

Ze tří největších společností v oblasti telekomunikací investoval do reklamy nejvíce Vodafone Czech Republic. V loňském roce nakoupil reklamní a inzertní plochy za více než 1,1 miliardy korun.

Vodafone jako jediný překročil hranici jedné miliardy korun. Jeho nejvýznamnější konkurenti zůstali ve výdajích do reklamy o něco skromnější. T-Mobile Czech Republic proinzeroval 774,3 miliónů korun a Telefónica O2 ČR 647,9 miliónů korun. Společně tak investice společností Vodafone, T-Mobile a Tefefónica tvoří téměř 93 % výdajů na reklamu z celého telekomunikačního segmentu, připomíná společnost Admosphere.

Své zákazníky se v roce 2010 snažili čeští operátoři oslovit zejména prostřednictvím televize. Vodafone nakoupil televizní prostor za více než půl miliardy korun, Telefónica O2 a T-Mobile do televize investovaly každý po jedné třetině miliardy.

Kampaň se Smrčky přišla na desítky miliónů

„Komunikujeme intenzivněji než naše konkurence také kvůli tomu, že zatím nemáme tolik prodejen v regionech, a potřebujeme tedy být nablízku svým klientům alespoň komunikací,“ uvedla pro Novinky Alžběta Weinfurtová z PR oddělení společnosti Vodafone s tím, že jak bude narůstat počet prodejen, bude postupně klesat investice do reklamy.

„Celkové produkční i mediální náklady na vánoční reklamní kampaň se Smrčky se pohybovaly v řádu desítek miliónů korun. Produkce byla v tomto případě náročnější, protože kampaň měla rekordních 15 dílů,“ doplnila Weinfurtová.

Top 10 zadavatelů reklamy v oblasti telekomunikace za rok 2010
zadavatelinvestice (v Kč)
Vodafone Czech Republic1 102 377 856
T-Mobile Czech Republic774 310 960
Telefónica O2 ČR647 991 186
UPC Česká republika112 415 112
TradeTec14 165 216
MobilKom10 500 081
Czech info6 082 571
ASTRA5 512 955
Media Vision2 866 240
Asociace provozovatelů mobilních sítí1 392 132
Zdroj: Admosphere

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám