Článek
Ze tří největších společností v oblasti telekomunikací investoval do reklamy nejvíce Vodafone Czech Republic. V loňském roce nakoupil reklamní a inzertní plochy za více než 1,1 miliardy korun.
Vodafone jako jediný překročil hranici jedné miliardy korun. Jeho nejvýznamnější konkurenti zůstali ve výdajích do reklamy o něco skromnější. T-Mobile Czech Republic proinzeroval 774,3 miliónů korun a Telefónica O2 ČR 647,9 miliónů korun. Společně tak investice společností Vodafone, T-Mobile a Tefefónica tvoří téměř 93 % výdajů na reklamu z celého telekomunikačního segmentu, připomíná společnost Admosphere.
Své zákazníky se v roce 2010 snažili čeští operátoři oslovit zejména prostřednictvím televize. Vodafone nakoupil televizní prostor za více než půl miliardy korun, Telefónica O2 a T-Mobile do televize investovaly každý po jedné třetině miliardy.
Kampaň se Smrčky přišla na desítky miliónů
„Komunikujeme intenzivněji než naše konkurence také kvůli tomu, že zatím nemáme tolik prodejen v regionech, a potřebujeme tedy být nablízku svým klientům alespoň komunikací,“ uvedla pro Novinky Alžběta Weinfurtová z PR oddělení společnosti Vodafone s tím, že jak bude narůstat počet prodejen, bude postupně klesat investice do reklamy.
„Celkové produkční i mediální náklady na vánoční reklamní kampaň se Smrčky se pohybovaly v řádu desítek miliónů korun. Produkce byla v tomto případě náročnější, protože kampaň měla rekordních 15 dílů,“ doplnila Weinfurtová.
| Top 10 zadavatelů reklamy v oblasti telekomunikace za rok 2010 | |
|---|---|
| zadavatel | investice (v Kč) |
| Vodafone Czech Republic | 1 102 377 856 |
| T-Mobile Czech Republic | 774 310 960 |
| Telefónica O2 ČR | 647 991 186 |
| UPC Česká republika | 112 415 112 |
| TradeTec | 14 165 216 |
| MobilKom | 10 500 081 |
| Czech info | 6 082 571 |
| ASTRA | 5 512 955 |
| Media Vision | 2 866 240 |
| Asociace provozovatelů mobilních sítí | 1 392 132 |
| Zdroj: Admosphere | |
