Hlavní obsah
Digitální cenovky v obchodech Albert - žluté vpravo, klasické papírové vlevo Foto: Albert

V obchodech přibývají digitální cenovky

V některých velkých obchodních řetězcích v Česku se začínají objevovat elektronické cenovky, které nahrazují ty papírové. Aktuálně je začal zavádět například Albert či Penny Market, vyplývá z vyjádření prodejců.

Digitální cenovky v obchodech Albert - žluté vpravo, klasické papírové vlevo Foto: Albert
V obchodech přibývají digitální cenovky

V řadě zemí na západ od Česka je zobrazování cen zboží na displeji již poměrně běžné. Zaměstnanci díky nim nemusí mimo jiné manuálně vyměňovat desítky papírových cenovek týdně a ceny se automaticky synchronizují s pokladním systémem.

Digitální cenovky začal v tuzemsku testovat řetězec Albert. Pilotní provoz má ve vybraných odděleních hypermarketu v pražských Butovicích.

Novinka podle firmy šetří životní prostředí i čas zaměstnanců. Postupně je zavádí například v odděleních pečiva, masa, ovoce a zeleniny. Zákazníkům digitální displej vedle ceny přehledně zobrazuje i další informace o produktu, jako je země původu či jakost.

„Digitální cenovky přináší nakupujícím kompletní a pohodlný přehled o jednotlivých produktech. Vedle ceny na displeji přehledně najdou i další údaje včetně výrobce či země původu nebo jakosti produktů," uvedl Tomáš Kořínek, který má na starosti inovace v obchodech Albert.

Elektronické cenovky jsou jednou z inovací pro letošek i v Penny Marketu. „V rámci pilotní fáze je na vybraných prodejnách instalujeme již v letošním roce, s rozsáhlejším využitím počítáme od příštího roku. Na displeji se budou zobrazovat standardní informace jako na tištěné cenovce, tedy například cena za kilogram, původní cena u akčního zboží, země původu u ovoce a zeleniny," uvedl mluvčí Penny Tomáš Kubík.

Cenovky nejsou levné

Elektronické etikety v regálech již dříve začaly zavádět hypermarkety Kaufland nebo obchody řetězce Tchibo.

Například e-shop Alza.cz digitální cenovky používá pouze u vybraných druhů zboží. Postupně ale ve spolupráci s partnery je rozšiřuje i na další zboží ve svých showroomech.

„Hlavní pozitivem je okamžitá reakce na změnu ceny. Zajímavá je i úspora času při výměně, šetříme náklady na životní prostředí - tonery, papír, čas zaměstnanců," uvedla mluvčí firmy Patricie Šedivá.

Zavádění elektronických cenovek podle firmy brání především velké počáteční náklady. „Jde o poměrně nákladnou investici s dlouhodobou návratností," dodala mluvčí. Negativy může být také kvalita displejů.

Třeba řetězce Tesco či Lidl aktuálně zavedení elektronických cenovek neplánují, Lidl ale do budoucna jejich využití nevylučuje.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků