Hlavní obsah
Digitální cenovky v obchodech Albert - žluté vpravo, klasické papírové vlevo Foto: Albert

V obchodech přibývají digitální cenovky

V některých velkých obchodních řetězcích v Česku se začínají objevovat elektronické cenovky, které nahrazují ty papírové. Aktuálně je začal zavádět například Albert či Penny Market, vyplývá z vyjádření prodejců.

Digitální cenovky v obchodech Albert - žluté vpravo, klasické papírové vlevo Foto: Albert
V obchodech přibývají digitální cenovky

V řadě zemí na západ od Česka je zobrazování cen zboží na displeji již poměrně běžné. Zaměstnanci díky nim nemusí mimo jiné manuálně vyměňovat desítky papírových cenovek týdně a ceny se automaticky synchronizují s pokladním systémem.

Digitální cenovky začal v tuzemsku testovat řetězec Albert. Pilotní provoz má ve vybraných odděleních hypermarketu v pražských Butovicích.

Novinka podle firmy šetří životní prostředí i čas zaměstnanců. Postupně je zavádí například v odděleních pečiva, masa, ovoce a zeleniny. Zákazníkům digitální displej vedle ceny přehledně zobrazuje i další informace o produktu, jako je země původu či jakost.

„Digitální cenovky přináší nakupujícím kompletní a pohodlný přehled o jednotlivých produktech. Vedle ceny na displeji přehledně najdou i další údaje včetně výrobce či země původu nebo jakosti produktů," uvedl Tomáš Kořínek, který má na starosti inovace v obchodech Albert.

Elektronické cenovky jsou jednou z inovací pro letošek i v Penny Marketu. „V rámci pilotní fáze je na vybraných prodejnách instalujeme již v letošním roce, s rozsáhlejším využitím počítáme od příštího roku. Na displeji se budou zobrazovat standardní informace jako na tištěné cenovce, tedy například cena za kilogram, původní cena u akčního zboží, země původu u ovoce a zeleniny," uvedl mluvčí Penny Tomáš Kubík.

Cenovky nejsou levné

Elektronické etikety v regálech již dříve začaly zavádět hypermarkety Kaufland nebo obchody řetězce Tchibo.

Například e-shop Alza.cz digitální cenovky používá pouze u vybraných druhů zboží. Postupně ale ve spolupráci s partnery je rozšiřuje i na další zboží ve svých showroomech.

„Hlavní pozitivem je okamžitá reakce na změnu ceny. Zajímavá je i úspora času při výměně, šetříme náklady na životní prostředí - tonery, papír, čas zaměstnanců," uvedla mluvčí firmy Patricie Šedivá.

Zavádění elektronických cenovek podle firmy brání především velké počáteční náklady. „Jde o poměrně nákladnou investici s dlouhodobou návratností," dodala mluvčí. Negativy může být také kvalita displejů.

Třeba řetězce Tesco či Lidl aktuálně zavedení elektronických cenovek neplánují, Lidl ale do budoucna jejich využití nevylučuje.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků