Hlavní obsah

ÚOHS musí znovu řešit mýto. Rafaj vyhověl rozkladu Kapsche

Námitkami firmy Kapsch k mýtnému tendru se bude muset zabývat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Úřadu, který předtím řízení o námitkách Kapsche zastavil, to nařídil jeho předseda Petr Rafaj. Antimonopolní úřad o tom informoval v pondělí v tiskové zprávě.

Foto: Pavel Jaňurek, Novinky

Sídlo společnosti Kapsch v centru Prahy

Článek

Kapsch proti mýtnému tendru, který vyhrálo konsorcium CzechToll a SkyToll, podal námitky minulý rok.

Úřad a poté i předseda ÚOHS v prosinci řízení o námitkách zastavil poté, co ÚOHS rozhodl, že tendr neporušil zákon. Rafaj tehdy uvedl, že to je jediný možný postup vzhledem k tomu, že smlouva na předmět zakázky už byla uzavřena.

„Ve zrušeném výroku úřad v napadeném rozhodnutí zastavil správní řízení v částech týkajících se možného netransparentního postupu při zpřístupnění dokumentace k zakázce, údajně nepravdivým informacím poskytovaným zadavatelem a diskriminačnímu přístupu zadavatele k navrhovateli,” uvedl v pondělí Rafaj.

Předseda antimonopolního úřadu rozhodoval znovu o rozkladu Kapsche proti rozhodnutí ÚOHS o několika částech. Námitky rozkladu uznal pouze u části II, která se týkala zastavení řízení o námitkách, v ostatních částech rozklad Kapsche zamítl.

Foto: David Ryneš, Novinky

Vybrané mýtné

Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) v pondělí řekl, že stát je připraven využít všech právních kroků, aby mýtnou soutěž obhájil. Věří, že nový mýtný systém začne na dálnicích bez problémů fungovat od 1. prosince.

ÚOHS se přitom vedle námitek proti mýtné soutěži musí znovu zabývat také smlouvou mezi státem a vítězem tendru konsorciem CzechToll/SkyToll. Krajský soud v Brně o tom rozhodl v samostatném řízení v červenci. ÚOHS stejně jako ministerstvo dopravy a CzechToll proti tomuto rozhodnutí podaly kasační stížnost.

Elektronické mýtné pro kamiony bylo spuštěno v roce 2007, systém funguje na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun. Náklady na provoz činily zhruba 1,5 miliardy korun ročně. Satelitní systém zaváděný vítězem nového tendru nahradí dosavadní mikrovlnnou technologii a rozšíří se na dalších 900 kilometrů silnic první třídy.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám