Tržby největších firem v sektoru spotřebního průmyslu rostly
Studie dále ukázala, že deset největších společností ve spotřebním průmyslu vykázalo celkové tržby ve výši 846 miliard dolarů. „Globální ekonomika čelila celé řadě výzev včetně inflace, krize eura a přírodních katastrof. Přiměřené tržby za spotřební zboží jsou ukazatelem toho, že globální ekonomika se opět pomalu vzmáhá,“ uvedl Ira Kalish, ředitel oddělení spotřebitelského průmyslu ve společnosti Deloitte.
Z hlediska tržeb se nejvíce dařilo společnostem z Afriky a Středního východu, jejichž tržby vzrostly o 24 procent. Pokud jde o Evropu, ta vykázala pouze čtyřprocentní nárůst.
Firmy z elektronického sektoru v čele
Poprvé obsadily první tři příčky společnosti z elektronického sektoru. První místo již pátým rokem obhájila společnost Samsung. Druhá příčka patří společnosti Apple, která si za posledních pět let polepšila o 21 míst, a jako třetí se opět umístila společnost Panasonic Corporation.
Studie se rovněž zaměřila na trendy, které lze vysledovat v chování spotřebitelů, především z hlediska digitálního byznysu. Mezi spotřebiteli se stále rozšiřuje používání tzv. chytrých telefonů a tabletů, což se výrazně projevuje i na tom, jakým způsobem spotřebitelé nakupují. Průzkum zjistil, že 58 procent spotřebitelů vlastnících chytrý telefon jej použilo pro nákup v obchodech.
Desítka největších společností ve spotřebním průmyslu | ||||
místo | společnost | země původu | čisté tržby za rok 2011 (v mld. dolarů) | růst čistých tržeb za rok 2011 (v %) |
1 | Samsung Electronics | Jižní Korea | 150,152 | 6,7 |
2 | Apple | USA | 108,249 | 66,0 |
3 | Panasonic Corporation | Japonsko | 99,412 | -9,7 |
4 | Nestlé | Švýcarsko | 94,704 | -10,1 |
5 | The Procter & Gamble Company | USA | 83,680 | 1,4 |
6 | Sony Corporation | Japonsko | 70,022 | -12,3 |
7 | PepsiCo | USA | 66,504 | 15,0 |
8 | Unilever Group | Nizozemsko a Velká Británie | 64,721 | 5,0 |
9 | Kraft Foods Inc. (nyní Mondelēz International) | USA | 54,365 | 10,5 |
10 | Nokia Corporation | Finsko | 53,846 | -8,9 |
Zdroj: Deloitte |