Hlavní obsah
Švédskému prodejci oděvů pomohla slabá švédská koruna a podle jeho pondělního vyjádření roste i spokojenost zákazníků. Foto: Bildagentur-online/Klein / Alamy, Profimedia.cz

Tržby H&M vzrostly o 11 procent, akcie ztratily dvě procenta

Tržby Hennes & Mauritz (H&M) se ve druhém čtvrtletí podle očekávání zvýšily o 11 procent na 57,5 miliardy švédských korun (138 miliard korun). Švédskému prodejci oděvů pomohla slabá švédská koruna a podle jeho pondělního vyjádření roste i spokojenost zákazníků. Akcie H&M však po oznámení údaje o růstu tržeb odepsaly dvě procenta.

Švédskému prodejci oděvů pomohla slabá švédská koruna a podle jeho pondělního vyjádření roste i spokojenost zákazníků. Foto: Bildagentur-online/Klein / Alamy, Profimedia.cz
Tržby H&M vzrostly o 11 procent, akcie ztratily dvě procenta

Prodej druhého největšího módního řetězce na světě stoupl totiž sice již čtvrté čtvrtletí v řadě, akcionáře však podle agentury Reuters zklamalo oznámení, že bude zapotřebí dalších investic do rozvoje internetového prodeje.

Po očištění od vlivu směnných kurzů tržby stouply o šest procent. Kompletní hospodářské výsledky za první pololetí zveřejní konkurent největšího módního řetězce na světě Inditex 27. června.

Švédská společnost na sebe upozornila na začátku loňského roku, kdy ve svých e-shopech uvedla do prodeje dětskou zelenou mikinu s nápisem „Coolest monkey in the jungle“ (Nejvíc cool opice v džungli), prezentovanou malým černošským chlapcem.

Veřejnost to pobouřilo jakožto projev rasismu. Společnost na vlnu kritiky reagovala okamžitým stažením reklamní fotografie ze svých webových stránek a následně se za vzniklé potíže omluvila.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků