Hlavní obsah
Kamion projíždí pod jednou z mýtných bran instalovaných na části Pražského okruhu Foto: Jan Handrejch, Právo

Tendr na mýto bude znovu řešit antimonopolní úřad

Předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj vrátil k přezkoumání rozhodnutí o zrušení tendru na provoz mýtného systému od roku 2020. V květnu podalo ministerstvo dopravy rozklad a rozkladová komise doporučila vyhovět.

Kamion projíždí pod jednou z mýtných bran instalovaných na části Pražského okruhu Foto: Jan Handrejch, Právo
Tendr na mýto bude znovu řešit antimonopolní úřad

V tendru vyhrálo konsorcium SkyToll a CzechToll. Za 10,75 miliardy korun by mělo deset let spravovat mýtné s použitím satelitní technologie. Soutěž napadl mimo jiné dosavadní provozovatel mýtného systému, rakouská firma Kapsch.

„Po přezkoumání rozhodnutí a na základě doporučení rozkladové komise předseda Rafaj uzavřel, že ačkoliv jednotlivé skutkové závěry prvostupňového rozhodnutí jsou správné, právní posouzení celé věci je však nutno dopracovat. Nebyly totiž dostatečně zohledněny některé významné okolnosti případu,” uvedl ve čtvrtek v tiskové zprávě antimonopolní úřad. Dodal přitom, že po procesní stránce však řízení proběhlo bez vad.

Předseda ÚOHS v rozhodnutí rovněž odmítl námitky týkající se údajné podjatosti některých členů rozkladové komise. Předběžné opatření, kterým se zadavateli zakazuje uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem, zůstává v platnosti.

Spor o flash disky

Hlavním důvodem zrušení zadávacího řízení v prvním stupni byla netransparentnost při předávání části zadávací dokumentace na přepisovatelných datových nosičích (tzv. flash disk), jejichž obsah nebyl zajištěn proti případné změně a nebylo možno takové změny obsahu ani zpětně přezkoumat.

„V této věci však úřad nezvážil skutečnost, že obsahem sporné části zadávací dokumentace byly informace o stávajícím mýtném systému, jejichž autorem byl sám navrhovatel – společnost Kapsch Telematic Services, spol. s r. o.,” uvedl k důvodům vyhovění rozkladu sám ÚOHS.

Podstatnou součástí návrhu na přezkoumání úkonů ministerstva dopravy je totiž tvrzení Kapsche, že mu vznikla újma, avšak v daném případě netransparentnost předání této části zadávací dokumentace rozporoval sám její autor, tedy Kapsch. Naopak žádný z dalších účastníků zadávacího řízení způsob ani obsah této části dokumentace nerozporoval. Navíc Kapsch podle úřadu výslovně neuvedl, v čem měla spočívat újma na jeho právech.

ÚOHS dodal, že i když závěry ohledně pochybností nad transparentností technického řešení předání části zadávací dokumentace jsou správné, je třeba dostatečně posoudit skutečné provedení změn části zadávací dokumentace.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků