Hlavní obsah

Široká nabídka letů z Brna zhubla na dvě linky

Právo, Vladimír Klepáč
Brno

S pravidelnými lety z moravské metropole to nevypadá dobře. Z původní široké nabídky zbyly jen dva, a to do Mnichova a Londýna. Nedávná jednání s rumunským dopravcem Blue Air sice vypadala velmi slibně, ve hře bylo pět nových linek, nakonec ale ztroskotala.

Foto: Letiště Brno

Letiště v Brně

Článek

Lety do nových destinací má letišti v Brně-Tuřanech zajistit nově založená obchodní společnost Moravia GSA, jejímiž spoluvlastníky jsou město Brno, Jihomoravský kraj a společnost letiště Brno, která má od kraje areál pronajatý.

„Důvodem založení společnosti je plánované rozšíření leteckého spojení Brna v rámci Evropy. Budeme připraveni rychle reagovat v případě nalezení partnerského dopravce pro dojednání nových pravidelných letů z Brna,“ řekl Právu jihomoravský hejtman Bohumil Šimek (ANO).

Předseda představenstva firmy Letiště Brno Milan Kratina k tomu doplnil, že spolupráce mezi vedením brněnského letiště a Jihomoravským krajem úspěšně funguje již několik týdnů, přičemž vytvoření nové společnosti je dalším krokem ke zlepšení těchto vztahů.

Firma rozhodně nesmí otálet. Tím, že byla před časem zrušena linka z Brna do nizozemského Eindhovenu a následně jedna ze dvou linek do Londýna (zrušena linka Brno–Luton, zachována linka Brno–Stansted), se uvolnilo místo na trhu. O cestující z Moravy, kteří nyní nemohou využívat letiště Brno-Tuřany tak jako dříve, má zájem letiště v Bratislavě.

Jednání s Rumuny nevyšla

„V tuto chvíli je vznik společného podniku sice významným, ale zejména nezbytným technickým krokem na cestě k tomu, abychom do Jihomoravského kraje pomohli přivést nové letecké linky,“ uvedl Šimek.

Letiště je majetkem kraje. Firma Letiště Brno jej má od něj v dlouhodobém pronájmu. Areál slouží i cestujícím využívajícím charterové lety. Ročně využije letiště Brno-Tuřany zhruba půl miliónu cestujících. Jejich počty vzrůstají.

Rumunský dopravce Blue Air sliboval vytvoření nových linek mezi Brnem a Milánem, Římem, Barcelonou, Bruselem i Lvovem. Měl na nich létat stroj s kapacitou 120 cestujících, přičemž se zprovozněním těchto linek se počítalo již na konci dubna. Nakonec ale vyjednaná spolupráce nevyšla a region, letiště i město nyní musí společně hledat nového dopravce.

Reklama

Výběr článků

Načítám