Hlavní obsah
První úsekové měření v zemi instalovali v sobotu na mýtné bráně kousek za Brnem. Foto: Jan Trojan, Právo

Silničáři namontovali na D1 první kamery pro úsekové měření rychlosti

Řidiči, kteří rádi překračují rychlost, se budou muset ukáznit - alespoň na úseku dálnice D1 mezi Kývalkou a Ostrovačicemi na Brněnsku. V sobotu tam technici Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) namontovali na mýtnou bránu kamery pro tzv. úsekové měření. V tomto komplikovaném úseku se budují další dva pruhy dálnice a veškerý provoz nyní vede zúženým prostorem při maximální rychlosti 80 km/hod.

První úsekové měření v zemi instalovali v sobotu na mýtné bráně kousek za Brnem. Foto: Jan Trojan, Právo
Silničáři namontovali na D1 první kamery pro úsekové měření rychlosti

„Kdo jede výrazně rychleji, agresívně, nedodržuje bezpečnou vzdálenost, je nebezpečný pro ostatní, narušuje plynulost provozu. Smyslem instalace úsekového měření není ukrýt radar do křoví a nasázet spousty pokut, nýbrž přimět opravdu všechny řidiče k disciplinovanému průjezdu opravovaným zúženým úsekem,“ řekl Právu mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

„Při kolizích se tam dostávají policejní a záchranářská vozidla mnohem komplikovaněji. Chceme, aby řidiči o měření věděli, proto jsme techniku instalovali viditelně na mýtné bráně a také rozmístíme informační tabule. S antiradarem ale nikdo nic nepořídí,” dodal.

Do konce léta ŘSD plánuje instalaci dalších pěti podobných zařízení.

Foto: Jan Trojan, Právo

Systém rozezná auta především podle SPZ. Kamery jsou rozmístěny po 3,5 kilometru. Software okamžitě zaregistruje příliš rychle jedoucí vozidlo, vyfotografuje, odešle do zařízení spravovaného ŘSD a užívaného Policií ČR.

Data konkrétně z obou směrů tohoto prvního úseku mezi kilometry 178 a 182 dostane obec s rozšířenou pravomocí - Rosice na Brněnsku, odtud pak přijde provinilci obálka a rozběhne se standardní správní řízení. Nyní bude probíhat kalibrační provoz, naostro se začne u Kývalky měřit na přelomu května a června.

Do konce léta ŘSD plánuje instalaci dalších pěti podobných zařízení také na ostatních opravovaných úsecích. Nyní je na D1 rozestavěno pět úseků. Místa bez uzavírek by ani v budoucnu však neměla trvale zůstat pod kontrolou radarů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků