Hlavní obsah
Za službou HoppyGo stojí Škoda Auto. Foto: Škoda Auto

Sdílení aut láká velké firmy, Škoda Auto a Leo Express propojily své služby

Na rozvíjejícím se trhu sdílení automobilů v Česku vznikl silný hráč. Sloučily se služby Smile Car a HoppyGo, za kterými stojí automobilka Škoda Auto a vlakový dopravce Leo Express. Spojení a sloučení pod jedinou aplikaci HoppyGo firmy oznámily ve čtvrtek.

Za službou HoppyGo stojí Škoda Auto. Foto: Škoda Auto
Sdílení aut láká velké firmy, Škoda Auto a Leo Express propojily své služby

Spojení firem na konci června schválil antimonopolní úřad. Zájemci si mohou od majitelů aut vypůjčit jejich vůz na den či více dní, zprostředkování funguje přes mobilní aplikaci. Cenu si stanoví majitelé vozů, mohou ji upravovat podle poptávky.

„Budujeme zde prakticky zcela nový trh a alternativu k vlastnění auta. Rádi bychom vytvořili příklad toho, jak se může carsharing stát běžnou součástí dopravního systému a každodenního života lidí,“ řekl ředitel HoppyGo Jan Charouz.

Šéf SmileCar Jan Charouz

Foto: SmileCar

Mezi novinky, které HoppyGo představuje, patří automatické dopočítání rozdílu stavu paliva po dojetí a přímé vyúčtování, možnost rezervací na webu nebo okamžitá rezervace bez nutnosti potvrzení majitelů vozů. Majitelé aut, kteří vozy pronajímají, pak mohou těžit z většího počtu uživatelů díky spojení služeb.

Předání klíčů k vozu zatím probíhá osobně, ale HoppyGo plánuje spustit i odemykání vozů pomocí mobilní aplikace.

Za myšlenkou vzniku SmileCar bylo zajištění návazné dopravy ze zastávek vlaků Leo Express do cílové destinace. Sdílení aut v Česku nabízejí firmy jako Car4way, Autonapul nebo Ajo.cz. Jde většinou o nové vozy, nikoli o auta soukromých majitelů.

Carsharing je fenomén, do kterého se zapojuje i řada světových automobilek, naposledy oznámila zavádění služby francouzská automobilka Renault. Na podobném principu fungují jiné služby sdílené ekonomiky, například Airbnb v oblasti ubytování.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků