Článek
„Rozhodnutí o uzavírce vydá ministerstvo dopravy až zítra. Doprava bude ovšem zcela jistě vedena dvěma pruhy v obou směrech,” řekl Novinkám mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.
Úsek u Hvězdonic je prvním ze tří, jejichž modernizace by se měla v letošním roce zahájit. Kromě těchto částí, k nimž patří ještě úseky Ostrovačice–Kývalka a Meřín–Velké Meziříčí, pokračují práce na dvou nedokončených úsecích u Jihlavy a Velké Bíteše. Tyto stavební práce, při kterých se dálnice rozšiřuje o 75 centimetrů, označuje ministerstvo dopravy jako modernizaci.
Uzavírka u Průhonic má skončit dřív
Řidiče na nejstarší české dálnici čeká ještě dvojice velkých oprav u Průhonic a mezi Brnem a Vyškovem od 204. do 210. kilometru. Podle Studeckého by měla uzavírka u Průhonic nedaleko Prahy brzy skončit. Opravy jsou sice plánovány do 26. června, je ale pravděpodobné, že se je podaří zvládnout dříve, dodal mluvčí. Konkrétní datum ale ŘSD zatím není schopno stanovit.
Dálnici mezi Hvězdonicemi a Ostředkem opravuje za 550 miliónů korun sdružení stavebních společností Metrostav, Swietelski a Hochtief. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.