Hlavní obsah

Rekonstrukce dálnice D1 se za tři roky nestihne, shodli se exministři

Právo, svj

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Dokončit rekonstrukci dálnice D1 do roku 2021, jak to slibuje ministr dopravy Dan Ťok (za ANO), je podle dopravních expertů a bývalých ministrů dopravy Antonína Prachaře a Petra Moose prakticky nemožné. Ťok v polovině března oznámil, že práce na rekonstrukci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem se protáhnou proti původnímu plánu o rok až do roku 2021.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Ilustrační foto

Článek

„My už víme, díky těm zdržením při soutěžích, že rok 2020 nestihneme,“ prohlásil ministr. Zahájení jednotlivých staveb se podle něj zpožďuje až o rok kvůli tomu, že vydávání stavebních povolení napadá ekologická organizace Děti Země.

„Já ale nevěřím ani termínu 2021,“ uvedl v neděli v České televizi Prachař. Upozornil na to, že podle údajů Svazu podnikatelů ve stavebnictví klesly loni zakázky v dopravní infrastruktuře na 43,6 procenta celkové hodnoty předchozího roku.

„Stát tak dnes není schopen získávat potřebná povolení a není schopen připravit stavby, ať už nové, nebo stavby na D1, kde probíhá modernizace v čase tak, aby výstavba byla dokončena v nějakém reálném termínu,“ dodal Prachař.

Poslední termín to není

Dokončení rekonstrukce D1 do tří let se pravděpodobně nestihne ani podle Moose. „Bojím se, že to není poslední termín,“ uvedl v ČT. Tvrdí, že je třeba přesvědčit vládu i ekologické organizace, že stavba dopravní infrastruktury je prospěšná. Dobře projektované dálnice jsou ekologické stavby, míní Moos.

„Já bych doporučil, aby vláda brala dálnice jako ekonomický příspěvek. Nejde jenom o peníze v rozpočtu, ale že nám to přináší peníze do rozpočtu,” dodal.

Experti už delší dobu volají po zrychlení přípravy staveb změnou zákona o liniových stavbách. Jeho novela je nyní ve Sněmovně. Obnova D1 měla stát zhruba 19 miliard korun.

Reklama

Výběr článků

Načítám