Hlavní obsah

Prodej hybridů v ČR vzrostl

Prodej nových vozů s hybridním pohonem od ledna do konce října v Česku vzrostl o 97 procent na 18 641 aut. Z toho plug-in hybridy rostly o 140 procent na 3213 vozů. Odbyt elektromobilů se zvýšil o sedm procent na 2021 aut.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Hyundai Tucson plug-in hybrid

Článek

Vozy s elektrickým pohonem, tedy hybridy a elektromobily, se na celkových prodejích podílely téměř 12 procenty. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější značkou hybridních aut je Toyota se 4796 vozy, následuje Ford, který prodal 2457 hybridních aut, a třetí je Suzuki s 1999 vozy. Na dalších místech jsou Škoda Auto a Volvo. Mezi plug-in hybridy si nejlépe vedly Škoda, Mercedes Benz a Seat.

Hybridní vozy jsou podle šéfa Toyoty ČR Martina Pelešky nejdynamičtěji rostoucím trhem. „U Toyoty již tvoří přes 50 procent prodejů osobních vozů. V říjnu jsme uzavřeli rekordních 2376 zákaznických smluv. Podle našich odhadů bude full hybridům a plug-in hybridům patřit i příští rok. Jejich podíl by se mohl dále zvýšit,” řekl.

Každé páté auto do zásuvky. Podíl elektromobilů a dobíjecích hybridů v EU prudce roste

AutoMoto

Elektromobilům vévodí Škoda

Nejvíce elektromobilů prodala Škoda s 650 registracemi, následuje Hyundai s 234 a Volkswagen, který prodal o pět elektromobilů méně. Na dalších místech jsou Tesla (200) a Mercedes (129). Nejvíce registrací si připsaly modely Škoda Enyaq, Hyundai Kona a Tesla Model 3.

„Nejméně registrací za posledních osm let bylo evidováno u CNG vozidel, meziročně jde o pokles o 40 procent. Od roku 2017 se počet těchto vozidel každoročně snižuje. Naopak doposud nejvyšší počet registrací byl evidován u LPG vozidel, zejména díky značce Dacia. Podíl plynových vozidel tak na všech registracích činil zhruba 1,4 procenta,” uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.

Prodej nových osobních aut za deset měsíců rostl meziročně o téměř šest procent na 174 494 vozů. V samotném říjnu se ale trh propadl o čtvrtinu.

Reklama

Výběr článků

Načítám