Hlavní obsah
V únoru 2016 taxikáři zablokovali pražskou magistrálu na protest proti alternativním přepravcům. Foto: Petr Horník, Právo

Praha navrhuje povolit taxikářům vyšší ceny. Magistrát si posvítí na alternativní přepravce

Pražský magistrát chce po 13 letech povolit taxikářům vyšší ceny. Nejvyšší možná cena za kilometr by se měla zvýšit o osm korun na 36 korun, nástupní sazba o 20 korun na 60 korun a minuta čekání o korunu na sedm korun. Vychází to z návrhu nařízení, které je v současnosti v připomínkovém řízení, píše server Deníku N. Magistrát chce zároveň donutit alternativní přepravce, aby začali používat taxametry, i když cenu vypočítávají transparentně v aplikaci.

V únoru 2016 taxikáři zablokovali pražskou magistrálu na protest proti alternativním přepravcům. Foto: Petr Horník, Právo
Praha navrhuje povolit taxikářům vyšší ceny. Magistrát si posvítí na alternativní přepravce

Nařízení počítá i se změnou podmínek pro hotelová taxi a luxusní dopravce i provozovatele alternativních taxislužeb.

Navýšení magistrát vypočítal na základě ročních nákladů na provoz jednoho vozu taxi a peněz, které si může řidič vydělat. Podle těchto propočtů by si průměrný řidič vozu Škoda Octavia při takto stanovených cenách vydělal měsíčně téměř 30 tisíc korun. Dosud přitom mohl měsíčně získat jen 17 tisíc, uvádí důvodová zpráva.

Nařízení počítá i se změnou podmínek pro hotelová taxi. Nyní totiž na základě výjimky mohou jezdit za vyšší cenu, pokud je předem dohodnuta na základě smlouvy. Tuto možnost využívají i luxusní dopravci.

Praha si zasedla na alternativní přepravce

Nařízení může dopadnout také na provozovatele alternativních taxislužeb.  Podle magistrátu výjimku alternativní dopravci zneužívají, a obcházejí tak povinnost označit vozy svítilnou a taxametrem. Přímo jmenuje společnosti Bolt či Uber. Některé jejich jízdné totiž překračuje stanovené sazby na kilometr, zákazník však přesnou cenu schvaluje před nástupem do vozu.

Zástupce alternativní taxislužby označuje krok Prahy za nepochopitelný. Podle regionálního manažera společnosti Bolt pro střední Evropu Romana Sysla je postup metropole v rozporu se zákonem. Tvrdí, že nařízení by mělo negativní dopad na Pražany i návštěvníky města.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků