Hlavní obsah

Pošta se podle ČTÚ špatně stará o zákazníky

PRAHA

Česká pošta by měla poskytnout vetší komfort svým zákazníkům. Tvrdí to ve své zprávě Český telekomunikační úřad, jenž hodnotil počínání pošty v posledních dvou letech. Lidé by měli od pošty získávat více informací.

Článek

Pošta se podle úřadu mnohdy chová jako před několika desítkami let. "Základní služby jsou i nadále poskytovány zastaralým způsobem, který pochází z doby před několika desítkami let. A protože neplní ani své informační povinnosti, zákazníci dodnes netuší, o kolik vyšší úroveň by základní služby měly, pokud by Česká pošta jejich poskytování požadovaným způsobem modernizovala," uvedl ve zprávě bývalý předseda ČTÚ David Stádník.

Pošta se podle analýzy stále chová podle principů, které zaváděl poštovní zákon z roku 1946. Moderní zákaznicky orientovaná právní úprava jej nahradila v polovině roku 2000, ale dodnes ji neznají ani někteří řídící pracovníci. "Česká pošta není pod účinným tlakem konkurence, nemusí o své zákazníky s konkurenty bojovat. Už proto je potřebné, aby scházející tlak konkurence nahrazoval trvalý tlak regulačního úřadu," uvedl Stádník.

Zprávou se po jejím prostudování bude zabývat dozorčí rada České pošty, řekl její předseda Libor Svoboda. "Obecně si myslím, že ČTÚ má ve zprávě hodnotit, jak pošta plní uložené povinnosti, a to jsem se ze zprávy nedozvěděl," uvedl s tím, že v materiálu chybí kvantifikace zjištěných nedostatků a jejich porovnání s výkony, které pošta provádí ke spokojenosti zákazníků.

Na poště bývá občas zavřeno i v otevírací době

Úřad mimo jiné zjistil, že některé pošty měly v otevírací době zavřeno. Zákazníci si rovněž stěžovali na dlouhou čekací dobu například kolem poledne, kdy je po poštovních službách zvýšená poptávka, či na zkracování pracovní doby. Lidé mnohdy na poštách čekají déle než půl hodiny, část z nich kvůli dlouhému čekání odchází neobsloužena. Na vině je podle úřadu špatná organizace práce u přepážek, kdy některé jsou málo vytížené a některé moc, a také nedostatek otevřených přepážek.

Pošta měla problémy i s informováním zákazníků o základních službách, síti poboček i podmínkách. "V řadě případů je zjevné, že správné informace neznají ani samotní pracovníci České pošty," uvedl úřad s tím, že lidé se mnohdy nedozví ani jak správně napsat poštovní adresu, což po nich na druhé straně pošta vyžaduje.

Reklama

Výběr článků

Načítám