Článek
Do hlasování se zatím zapojilo zhruba 15 000 nespokojenců. „V situaci, kdy se stáváme stále častěji svědky toho, že se dluhy nedaří splácet, se klienti jen velmi obtížně smiřují s tím, že je banky penalizují za odpovědné chování,“ uvedl k horkému kandidátovi analytik Aleš Rod ze serveru bankovnipoplatky.com.
Na druhém místě se prozatím drží poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat. Zatímco v zahraničí jde o standardní službu, u některých bank v ČR se zřejmě natolik bojí nákladů na ošoupaná tlačítka na bankomatech, že tento poplatek s gustem vybírají. Třetí místo zatím okupuje poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou.
| Kandidáti na absolutního vítěze za rok 2011 |
|---|
| poplatek za předčasně splacený úvěr |
| poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat |
| poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou |
| poplatek za vložení dalších údajů do příkazu k úhradě |
| poplatek za vedení účtu zemřelého klienta |
| Zdroj: bankovnipoplatky.com |
„Jsme rádi, že se soutěž opět setkává s velkou oblibou, ale ještě více nás těší fakt, že se bankovní klienti pomalu učí dívat kolem sebe. Uvědomují si, že vysoké ceny placené za běžné služby nejsou v pořádku a snaží se tuto situaci změnit,“ doplnil Rod.
| Nejabsurdnější bankovní poplatky v letech 2005–2010 | |
|---|---|
| 2005 | poplatek za příchozí platbu |
| 2006 | poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky |
| 2007 | poplatek za vedení běžného účtu |
| 2008 | poplatek za nadměrný vklad |
| 2009 | poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet |
| 2010 | poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu |
| Zdroj: bankovnipoplatky.com | |
