Hlavní obsah

Poptávka po dálničních známkách navzdory cenám benzínu vzrostla o třetinu

Poptávka po dálničních známkách před letními prázdninami roste. Za poslední téměř dva měsíce řidiči nakoupili přes 1,12 milionu dálnicích kuponů, což je meziročně o skoro 30 procent více, sdělil ředitel společnosti Cendis Jan Paroubek. K rostoucím prodejům přispěla mimo jiné větší chuť lidí během letošního léta cestovat, i proto stoupá zájem hlavně o krátkodobé známky.

Foto: Petr Horník, Právo

Ilustrační foto

Článek

Motoristé nakoupili během letošního roku skoro čtyři miliony dálničních známek. Prodeje přitom letos stoupají už od začátku roku, před prázdninami ovšem ještě zrychlily.

Nárůst se týká hlavně krátkodobých vinět. „V letních měsících se jedná zejména o prodej krátkodobých známek, které nejvíce využívají zahraniční turisté," podotkl Paroubek. Zájem o desetidenní a měsíční kupony podporuje také trvající nejistota po covidové pandemii.

Pozor na platnost

Státní podnik Cendis, který má dálniční známky na starosti, zároveň s nástupem prázdnin apeluje na řidiče, aby si předem ověřili platnost vinět.

„Ověřit platnost doporučuji zejména v případě, že si auto na dovolenou půjčujete. Vyplatí se to. Vyhnete se tak případné pokutě, která je na místě až 5000 korun, ve správním řízení až 20 000. Za jízdu bez dálniční známky odpovídá řidič, nikoliv majitel automobilu,“ upozornil Paroubek.

Kamerám neunikli. Policie chytila výrazně víc neplatičů dálničních známek

Ekonomika

Lze koupit tři typy známek: desetidenní za 310 korun, třicetidenní za 440 korun a roční za 1500 korun. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) už na jaře uvedl, že ceny zůstanou stejné i v příštím roce.

Elektronické známky se prodávají od loňska, nahradily papírové kupony. Jsou vázány na poznávací značky aut, není je proto nutné lepit na přední sklo vozidla. Řidiči jich během prvního roku fungování koupili přes šest milionů za přibližně 5,5 miliardy korun, což bylo asi o 600 milionů korun meziročně více.

Reklama

Výběr článků

Načítám