Hlavní obsah
Většina nových míst vznikne v kontinentální Evropě. Foto: SME / Gabriel Kuchta, Profimedia.cz

Pepco chce v Evropě vytvořit 13 tisíc pracovních míst

Polská společnost Pepco Group plánuje v příštích třech letech vytvořit v Evropě až 13 tisíc pracovních míst. Dosáhnout toho má především otevíráním nových obchodů, řekl agentuře Reuters generální ředitel Andy Bond. Společnost vlastní řetězce diskontních obchodů Pepco, Poundland a Dealz.

Většina nových míst vznikne v kontinentální Evropě. Foto: SME / Gabriel Kuchta, Profimedia.cz
Pepco chce v Evropě vytvořit 13 tisíc pracovních míst

Firma sází na to, že zákazníci budou po pandemii vyhledávat spíše levnější obchody, což je segment trhu, na nějž se dlouhodobě zaměřuje.

Pepco podle Bonda věří v další růst. Už na začátku tohoto měsíce manažer prohlásil, že by skupina mohla těžit z inflačního tlaku, protože lidé růst cen vnímají stále citlivěji.

Většina nových míst vznikne v kontinentální Evropě. Letos v září se skupina chystá otevřít první obchod v Rakousku. Za pět až sedm chce ztrojnásobit počet svých obchodů a zvýšit zisk na více než jednu miliardu eur (25,65 miliardy korun).

Firma Pepco v květnu vstoupila na varšavskou akciovou burzu a její tržní kapitalizace je nyní 6,9 miliardy eur (177,1 miliardy Kč). Tržní kapitalizace vyjadřuje tržní hodnotu akciové společnosti prostřednictvím součtu aktuální hodnoty všech akcií, které tato společnost vydala.

Ve třetím čtvrtletí tržby skupiny při konstantních směnných kurzech stouply o 45,5 procenta na 1,04 miliardy eur (26,69 miliardy korun). Přispěly k tomu nově otevřené prodejny. Tržby v obchodech otevřených nejméně rok se zvýšily o 29,3 procenta. A to navzdory tomu, že loni byla kvůli pandemii řada provozoven dočasně zavřená.

Aktuálně skupina v 16 zemích provozuje zhruba 3400 obchodů a zaměstnává kolem 35 tisíc lidí.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků