Článek
Kromě nového vylepšeného designu se rychlovlaky mohou pochlubit i razantním zrychlením. Zatímco TGV mohly vyvinout maximální rychlost 300 kilometrů v hodině, u AGV už je tomu až 360. Společnost se nebojí srovnání s největším letadlem současnosti, to Airbusem A 380.
Navíc každý vlak má motor hned pod podlahou v každém vagonu, přitom straší modely měly motory jen dva - na konci a začátku soupravy.
:. Prototyp vlaku v dílně.foto: Reuters/HO
Na 25 souprav AGV koupila soukromá italská společnost. Třicetiletý kontrakt ve výši 1,5 miliardy eur podepsaly společnosti před několika dny. Do provozu půjde v roce 2011, ale Itálií se vlaky poženou „jen“ rychlostí 300 kilometrů za hodinu.
Alstom je světový specialista na energetické a dopravní systémy. Obrat firmy je necelých 17 miliard eur za rok. Působí ve více než 70 zemích světa, kde zaměstnává na 75 tisíc lidí. Společnost je mimo jiné zapsána i na pařížské, londýnské a newyorské burze. Před 27 lety uvedla firma do provozu první rychlovlaky TGV.
:. Francouzský rychlovlak AGVfoto: Profimedia
:. AGV může jet rychlostí až 360 kilometrů v hodině.foto: Profimedia
:. Rychlovlak AGV je vylepšeným typem již 27 let fungujících TGV.foto: Reuters/Regis Duvignau
Česká Pendolina:
Česko se může od roku 2005 pochlubit rychlovlaky Pendolino. Jejich maximální rychlost je 250 km/h, ale v tuzemskou jezdí nanejvýš rychlostí 160 km/h. České dráhy za sedm souprav zaplatilo na 4,5 miliardy korun. Do konce loňského roku se vlakem svezly dva milióny cestujících.