Hlavní obsah

Nejcennější značkou světa je Google. Na čele žebříčku vystřídal Apple

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Google po pěti letech vystřídal Apple na pozici nejhodnotnější značky na světě. Vyplývá to z žebříčku, který tento týden zveřejnila společnost BrandFinance.

Foto: Tsering Topgyal, ČTK/AP

Ředitel Googlu Sundar Pichai

Článek

Hodnota značky Google se proti předchozímu roku zvýšila o 24 procent na 109,47 miliardy dolarů (2,8 biliónu korun), hodnota značky Apple naopak o 27 procent klesla a činila 107,14 miliardy dolarů.

Společnost Google mimo jiné provozuje největší internetový vyhledávač na světě. Apple vyrábí například mobilní telefony iPhone a počítačové tablety iPad.

„Apple si nedokázal udržet technologickou výhodu a opakovaně zklamal své stoupence, když přišel jen s kosmetickými úpravami namísto očekávaných výrazných změn,” uvedla společnost BrandFinance. „Jeho značka ztratila na lesku a nyní musí soupeřit nejen s tradičním rivalem Samsung, ale i s řadou čínských značek,” dodala.

Nejcennější značky světa v roce 2017
PořadíFirmaHodnota značky v mld. USD
1.Google109,470
2.Apple107,141
3.Amazon.com106,396
4.AT87,016
5.Microsoft76,265
6.Samsung Group66,219
7.Verizon65,875
8.Walmart62,211
9.Facebook61,998
10.ICBC47,832
Zdroj: Žebříček BrandFinance 2017

Třetí místo v žebříčku obsadila značka Amazon s hodnotou 106,37 miliardy  dolarů. Za ní následovaly značky AT a Microsoft. Nejvýše umístěnou neamerickou značkou je jihokorejská značka Samsung, které patří šestá příčka.

Nejlépe umístěnou japonskou značkou je na 12. místě Toyota, která tak drží první místo mezi automobilovými značkami. Nejcennější evropskou značkou je BMW na 17. příčce.

Firma při ocenění značek používá složitou metodiku, která vychází z odhadů budoucích tržeb nebo ocenění licenčních smluv ale i subjektivních hodnocení, jak značka působí na emoce zákazníků.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám