Hlavní obsah

Nejcennější značkou světa je americký Apple

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejcennější světovou značkou je podle žebříčku Kantar Brandz opět americký výrobce elektroniky Apple. Po třech letech sesadil z trůnu amerického internetového prodejce Amazon. Jediným evropským zástupcem v první desítce je francouzský módní dům Louis Vuitton.

Foto: Mike Segar, Reuters

Ilustrační foto.

Článek

Hodnota značky Apple dosahuje 974 miliard dolarů (22,5 bilionu korun) a za poslední rok se zvýšila o 55 procent. Druhý Google s hodnotou 820 miliard dolarů (19,5 bil. Kč) v porovnání s loňskem zvýšil svou hodnotu dokonce o 79 procent.

Amazon skončil na třetím místě s 706 miliardami dolarů (16,8 bil. Kč), když hodnota jeho značky meziročně vzrostla „jen“ o tři procenta. Sedm z deseti nejcennějších značek pochází ze Spojených států, dvě z Číny a jen jedna z Evropy.

Amazon ukončil byznys s e-booky v Číně

Internet a PC

Co se týče odvětví, největšími skokany jsou výrobci luxusního zboží a technologické společnosti. Vůbec nejvyšší mezinárodní nárůst hodnoty zaznamenala značka Cartier, známá hlavně svými luxusními šperky a hodinkami. Ta meziročně posílila o 88 procent.

Za ní se v žebříčku nejrychleji rostoucích firem umístil YouTube, jehož hodnota vzrostla o 83 procent. Následuje zmíněný Google, výrobce elektromobilů Tesla patřící nejbohatšímu muži světa Elonu Muskovi (+78 procent) a další luxusní módní značky Hermes (+73 %) a Louis Vuitton (+64 %).

Musk utahuje opasky. Tesla propustí 10 procent zaměstnanců

Ekonomika
Deset nejcennějších
značkahodnota (v mld. USD)
Apple947
Google820
Amazon706
Microsoft611
Tencent214
McDonald’s197
Visa191
Facebook186
Alibaba170
Louis Vuitton124
Zdroj: Kantar Brandz

Celková hodnota sta nejcennějších značek v žebříčku Kantar Brandz vzrostla meziročně o 23 procent na 8,7 bilionu dolarů (206 bil. Kč). Do první stovky společností se letos dostalo jedenáct nových, nejlépe se na 16. místě umístila saúdskoarabská těžařská Saudi Aramco. Mezi další patří třeba indická IT společnost Infosys, argentinské online tržiště Mercado Libre nebo čínská Kuaishou.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám