Hlavní obsah

Nákupy Čechů v zahraničí: Občas tam zajede každá desátá rodina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Alespoň občas vyrazí za nákupy do zahraničí téměř každá desátá česká domácnost. Pravidelně v cizině pak nakupují tři procenta tuzemských rodin. Ukázaly to výsledky studie Incoma Shopping Monitor 2013.

Článek

Podle studie jsou nákupy za hranicemi většinou regionální záležitostí. Zatímco z okresů, které sousedí s Německem, jezdí do zahraničí pravidelně nakupovat sedm procent domácností, v polském pohraničí už jsou to jen tři procenta z nich.

„Německo přitahuje kombinací kvalitnějšího zboží a nižší cenové úrovně, v případě Polska výrazně převládá cenový aspekt. Lidé jezdí nakupovat i do Rakouska nebo na Slovensko, obliba těchto dvou zemí je ovšem výrazně nižší. Ze vzdálenějších zemí je pro Čechy zajímavá Itálie a Velká Británie,“ uvedl Pavel Cabal z Incoma GfK.

Při nákupech v Německu si Češi nejčastěji odvážejí oděvy a rychloobrátkové zboží. V Polsku je situace obdobná, navíc tam čeští zákazníci míří za nákupem obuvi. V Rakousku nakupují především potraviny, s odstupem následují oděvy, drogerie a parfumerie.

Nadprůměrně utrácejí movitější starší lidé

Pokud jde o poznávací znamení Čechů nadprůměrně utrácejících za „kopečky“, tak to jsou většinou movitější lidé mezi 46 až 60 lety s vysokoškolským vzděláním nebo maturitou a s vyšším příjmem. Žijí často ve městě o velikosti 50 000 až 100 000 obyvatel, vlastní rodinný dům, v jejich domácnosti už nejsou nezletilé děti a tvrdí, že jejich nákupní chování při výběru potravin není příliš ovlivněno krizí.

Pravidelní zákazníci nakupují v zahraničí převážně zboží za běžnou cenu. „Kromě celkově nižší cenové úrovně zboží je totiž do zahraničních prodejen láká také lepší kvalita zboží a širší výběr ve srovnání s českými obchody, nezanedbatelnou roli hraje také lepší nákupní prostředí a přístup prodavačů,“ dodal Cabal.

Anketa

Jezdíte nakupovat do zahraničí?
Ano, pravidelně
16,2 %
Ano, občas
32,2 %
Ne, nikdy
51,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3740 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám