Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Náhrada za odřeknutý zájezd kvůli koronaviru? Záleží, kdo ruší

Při rušení zájezdů ze strany cestovních kanceláří kvůli šíření koronaviru si mohou klienti domluvit výměnu za jiný zájezd. Pokud ne, tak cestovní kancelář bez odkladu, většinou do týdne, vrací peníze. Řekl to výkonný ředitel Asociace cestovních kanceláří Michal Veber.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Náhrada za odřeknutý zájezd kvůli koronaviru? Záleží, kdo ruší

Pokud by klient zrušil zájezd sám, musí počítat se všeobecnými podmínkami, které jsou součástí smlouvy o zájezdu. Cestovní kancelář má pak právo požadovat příslušné storno poplatky. V případě zrušení zájezdu ze strany klientů by cestovní kanceláře postupovaly podle smluvních podmínek.

Na storno poplatky se lze pojistit. Pojišťovna Uniqa podle mluvčí Evy Svobodové u pojištěné cesty spolu s pojištěním storna vyplácí náhradu za již uhrazené, ale nečerpané služby jako doprava či ubytování až do výše 80 % zaplacené ceny.

„To platí v případě, kdy klient koupil pojištění storno poplatků před vyhlášením nedoporučení navštěvovat cílovou lokalitu,“ upozornila Svobodová.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků