Hlavní obsah
U paty opatovické estakády nad křížením dálnic je připravena těžká technika vyrazit na skrývku ornice Foto: Zdeněk Seiner, Právo

Na Pardubicku začala stavba dalších 13 kilometrů dálnice D35

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo výstavbu dalších 13 kilometrů dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem - Časy. Za úsek zaplatí 3,389 miliardy korun bez DPH.

U paty opatovické estakády nad křížením dálnic je připravena těžká technika vyrazit na skrývku ornice Foto: Zdeněk Seiner, Právo
Na Pardubicku začala stavba dalších 13 kilometrů dálnice D35

Místem startu se stala nedokončená estakáda u Opatovic nad Labem, kterou stavbaři opustili před více než třemi lety. Cíl etapy dlouhé 12,6 km bude u Časů. Tady přímo navazuje další etapa do Ostrova u Vysokého Mýta, která se začala stavět už loni v prosinci.

U paty opatovické estakády nad křížením dálnic je připravena těžká technika vyrazit na skrývku ornice.

Foto: Zdeněk Seiner, Právo

„Na všechny části stavby dálnice máme vydané stavební povolení, nebude nás nic zdržovat. Na jaře roku 2022 bychom chtěli tuto část zprovoznit, ten navazující úsek má být dokončen v červnu 2022,“ řekl novinářům před slavnostním poklepáním na základní kmen generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Zahájený úsek D35 Opatovice nad Labem – Časy

Foto: Mapy.cz

Dohromady se tedy dálnice za tři roky prodlouží o 27 kilometrů.

Po zmatcích a protestech při prvním tendru na dodavatele zakázku získalo konsorcium tří firem. „Vysoutěženo bylo za 74 procent projektované ceny, dohromady je to 3,38 miliardy korun, Je to dobrá cena, protože stavba není jednoduchá, bude na ní například 24 mostů,“ dodal Kroupa.

Mosty budou stavbě dominovat

Unikátem bude i víc než kilometrový most. Estakáda o délce 1047 metrů překlene zátopové území Labe. Celková délka mostních staveb úseku překročí dva kilometry. Kromě estakády bude velkou stavbou také například třípólový most, který překoná Brodecký potok.

V navazující etapě bude nejvýznamnějším vzdušným dílem překlenutí železničního koridoru. Tady stavbaři použijí unikátní metodu. Most postaví podle trati a pak jej o 90 stupňů pootočí.

Kromě mostů počítá stavba se dvěma mimoúrovňovými křižovatkami Rokytno a Časy, na trase budou i čtyři okružní křižovatky. Stavebníci upraví i několik kilometrů navazujících silnic první až třetí třídy.

Tři roky má Pardubický kraj na to, aby k dálnici postavil přivaděče. „Příprava staveb je intenzivní, kontrolujeme ji každý měsíc. Je nepředstavitelné, že bychom nebyli hotovi včas. Paradoxně jsme s přípravou nejdál u Litomyšle, kde se dálnice ještě ani nestaví,“ podotkl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. (ČSSD).

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků