Hlavní obsah
Smartwings komplikuje letní sezonu uzemnění letadel Boeing 737 MAX 8 - na ilustračním snímku. Foto: Smartwings Group

Let Smartwings z Turecka nabral kvůli poruše zpoždění 20 hodin

Klienti letecké společnosti Smartwings uvízli na letišti v turecké Antalyi. Spoj měl letět ve středu v 16:35, kvůli poruše poletí až ve čtvrtek ve 13 hodin. Na hotel se dostali až po půlnoci, vyplývá z vyjádření cestujících a dopravce.

Smartwings komplikuje letní sezonu uzemnění letadel Boeing 737 MAX 8 - na ilustračním snímku. Foto: Smartwings Group
Let Smartwings z Turecka nabral kvůli poruše zpoždění 20 hodin

Na letišti v Antalyi čekalo od středečního odpoledne na odlet letu QS1197 zhruba 140 lidí, uvedl jeden z cestujících. Podle něj dlouho neměli žádné informace o tom, co se děje a kdy poletí.

„Stále jsme v Turecku, naštěstí jsme dostali ubytování, ale na hotel nás převezli až ve čtyři hodiny ráno. Takže všichni byli na letišti od minimálně 14 hodin,” napsal Novinkám pasažér.

Čekání na technika a povinná pauza

„Odlet byl odložen kvůli technickým problémům na letadle u smluvního partnera, kterého máme nasmlouvaného na letní sezonu,” řekla Novinkám mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková. Šlo o letadlo Boeing 737-800 americké letecké společnosti Swift Air.

„Protože jde o americkou společnost, letadlo může prohlédnout jen technik certifikovaný americkým leteckým úřadem. Ten ale v Antalyi není k dispozici, musel být proto přepraven jinou linkou z Prahy,” popsala.

Kompenzace za zpoždění
Od roku 2004 platí v Evropské unii nařízení číslo 261/2004, které stanoví jednotná pravidla náhrad v případě zrušení nebo významného zpoždění letů a odepření vstupu na palubu. Kompenzaci je letecká společnost povinna vyplácet, pokud je zpoždění více než tři hodiny a podle délky letu to je 250 až 600 eur.

Závada podle mluvčí nebyla tak závažná, ale proti původním předpokladům se ji nepovedlo stihnout odstranit před povinnou pauzou posádky na odpočinek. Takže proto lidé nejprve čekali, až pak je začali posílat na hotel. Podle Dufkové se někteří z klientů dostali na hotel už po půlnoci, u jiných to mohlo být později, protože není snadné zajistit hotel pro tolik lidí.

„Technický problém byl už v noci odstraněn, odlet je plánovaný na 13 hodin místního času,” uzavřela s tím, že cestující dostali dvakrát občerstvení a ohledně kompenzací bude firma postupovat v souladu s evropskou legislativou.

„Za způsobené komplikace a zpoždění se všem cestujícím velice omlouváme. Bezpečnost cestujících a posádky je vždy absolutní prioritou,” dodala mluvčí.

Smartwings komplikuje v letní sezoně situaci nařízené uzemnění nových letadel Boeing 737 MAX 8, proto musí řešit situaci i s pomocí letadel od jiných dopravců. Letouny Boeing 737 MAX 8 měly letos tvořit až třetinu flotily této letecké společnosti. Na letní sezonu počítal dopravce s 16 stroji MAX, sedm jich už má, dalších devět měl převzít v červnu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků