Hlavní obsah

Kolínská automobilka TPCA vyrábí víc vozidel než vloni

Kolínská automobilka TPCA vyrábějící malá auta Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 poslala na evropské trhy v letošním prvním pololetí více aut než loni. Poptávka po malých vozech je i přes krizi dostatečná na to, aby měl kolínský výrobní závod dost zakázek. Dokonce tu navyšují výrobu.

Kolínská automobilka TPCA vyrábí víc vozidel než vloni

„K 30. červnu jsme měli vyrobených 175 tisíc vozů, což je asi o 1300 více než za stejné období loňského roku,“ potvrdil viceprezident TPCA pro výrobu Jiří Černý.

V období celosvětové krize, kdy jiné evropské automobilky omezují výrobu, v Kolíně jedou na maximální kapacitu, kterou zvýšili z 300 tisíc aut na 330 tisíc vozů ročně. „I na další roky plánujeme stejné udržení tempa výroby,“ řekl prezident TPCA Jasuhiro Takahaši.

Na trhu je zájem o malé vozy

Podle Černého je patrné, že se prodej v Evropě, kde končí 95 procent produkce z TPCA, zaměřuje na malé vozy s nízkou spotřebou a nízkými emisemi.

„Naše auta mají emise 106 g CO2 na kilometr a spotřebu 4,5 litru paliva na 100 kilometrů. Tím se podle hodnocení německého autoklubu řadí na 3. pozici hned za 2 druhy hybridních vozů podle šetrnosti k životnímu prostředí,“ dodal.

Zatímco v Evropě ze všech prodaných aut tvořila podle něj malá auta v roce 1990 asi 30 procent, nyní je to kolem 41 procent aut. Navíc některé státy a organizace tlačí na obnovu vozového parku a podporují výměnu aut za nová, ekologicky šetrnější, což vede k tomu, že se podíl aut s emisemi nad 160 g snížil od roku 1995 z 80 % na loňskou třetinu a naopak podíl aut z emisemi pod 120 g vzrostl z nuly na 11 % vozů.

 

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků