Hlavní obsah

Dobrá zpráva pro řidiče. Na D1 od čtvrtka ubude jedno omezení

Právo, Jiří Novotný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modernizace dálnice D1 (Praha–Brno) konečně přidává na tempu. Ze 160 kilometrů mezi Mirošovicemi a Kývalkou bylo od dubna 2013 až dosud zmodernizováno 57 kilometrů. Dalších sedm přibude ve čtvrtek, kdy stavbaři předají do provozu úsek mezi Měřínem a Velkým Meziříčím (134. až 141. km).

Foto: Petr Kozelka, Právo

Ilustrační foto

Článek

„Poslední dopravní omezení budou na tomto úseku odstraněna v ranních hodinách 16. listopadu, aby byla dálnice plně průjezdná v průběhu odpolední špičky před státním svátkem. Tuto sobotu pak bude ukončeno omezení i na 178. kilometru u Ostrovačic, kde byl zbourán starý a postaven nový dálniční most,“ sdělil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Letos v létě byla modernizace dokončena na úseku Velká Bíteš–Devět křížů (162. až 168. km) a koncem října i mezi Psáři a Souticemi (49. až 56. km). Jen za letošek tak přibude více než dvacet opravených kilometrů, zatímco za předchozí čtyři roky to bylo pouhých 43 kilometrů.

Navíc nyní se modernizují úseky Ostředek–Šternov, Hořice–Koberovice, Jihlava–Velký Beranov a Velké Meziříčí–Lhotka, tedy celkem 27 kilometrů. Práce budou přerušeny v prosinci a po zimní technologické přestávce se na tyto čtyři úseky stavbaři vrátí zřejmě v březnu.

Nový povrch má vydržet třicet let

V příštím roce ŘSD plánuje zahájit modernizaci dalších 47 kilometrů D 1. Půjde o úseky Mirošovice–Hvězdonice (21. až 29. km), Humpolec–Větrný Jeníkov (90. až 104. km), Velký Beranov–Měřín (119. až 134. km) a Devět Křížů–Ostrovačice (168. až 178. km).

„Přesné termíny zahájení těchto čtyř úseků však budou záviset na průběhu výběrových řízení a na případném napadání stavebních povolení neúspěšnými uchazeči či ekologickými organizacemi,“ upozornil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Díky zrychlení prací jsou vytvořeny předpoklady, aby modernizace celé této nejstarší a nejzatíženější tuzemské dálnice mohla skončit v roce 2020. Řidiči pak budou projíždět téměř po nové magistrále, rozšířené v obou směrech o 75 centimetrů, a s povrchem, který by měl bez větších oprav vydržet až třicet let.

Foto: Mapy.cz

Reklama

Výběr článků

Načítám