Hlavní obsah

CK Sunny Days jde o život, pojišťovna jí neprodloužila pojistku

Právo, Novinky, Bohuslav Borovička, Tomáš Holý
Aktualizováno

Jedna z největších cestovních kanceláří v ČR Sunny Days přijde o smlouvu o pojištění proti úpadku. Stávající smlouvu odmítla prodloužit společnost Generali. Novinkám to potvrdil její mluvčí. Firma měla již v minulosti větší problémy. Sunny Days se od pondělí změní v cestovní agenturu.

Foto: Michaela Říhová, Právo

Jedna z poboček CK Sunny Days v Praze

Článek

„Stávající smlouva je platná do konce ledna. CK Sunny Days nesplnila podmínky pro prodloužení smlouvy,“ uvedl mluvčí Generali Jiří Cívka.

Podle něj musí každá cestovka předložit výsledky hospodaření za předešlé tři roky. Sunny Days však kritéria nesplnila.

„Podle nás je situace vážná,“ dodal Cívka s tím, že pojišťovna Generali bude o vývoji dle zákona informovat ministerstvo pro místní rozvoj.

Jednatele společnosti Ridha Ben Ahmeda se Novinkám nepodařilo zastihnout, nebere telefon. Podle ČTK se k situaci nechtěl vyjádřit. Redakci Novinek však jeden zdroj, který je s jednáním o uzavření pojistky obeznámen, řekl, že cestovka smlouvu zřejmě nezíská¨.

Právní zástupce firmy Michal Kroft v České televizi řekl, že firma bude od pondělí 1. února cestovní agenturou, bude tedy prodávat zájezdy jiných cestovních kanceláří.

Podle Jana Papeže z Asociace cestovních kanceláří ale bude muset firma na to, aby se stala agenturou získat živnostenské oprávnění.

CK nesmí prodávat zájezdy

Podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomia Okamury nemůže žádná nepojištěná kancelář organizovat a prodávat vlastní zájezdy, navíc jí hrozí odebrání koncese.

"Podle našich informací majitelé CK Sunny Days již několik týdnů usilovně jednají s jinými pojišťovnami," řekl ČTK Okamura.

Cestovní kancelář má nyní 58 klientů v Egyptě. Není jasné, jak se vypořádá s lidmi, kteří mají zájezd zaplacený, nebo mají poukázku na budoucí výběr zájezdu. Papež klientům doporučil, aby se pokusili na zájezd odjet, pokud se to nezdaří, měli by kontaktovat pojišťovnu.

Vleklé problémy

Rozhodnutí pojišťovny Generali není překvapivé, cestovka se s problémy potýká již několik let a odborníci jí už několikrát předvídali úpadek.

V roce 2006 prodávala nějakou dobu zájezdy v rozporu se zákonem, neboť ani tehdy neměla povinné pojištění. O rok později měla Sunny Days problémy s leteckými dopravci. Najala si egyptskou společnost Koral Blue, která vlastnila pouze jedno letadlo  To se porouchalo a v důsledku toho zákazníci cestovky čekali dva dny na návrat z dovolené. Společnosti pak české úřady zakázaly do ČR létat. [celá zpráva]

Zneužité letenky

Loni České aerolinie odmítly vykonat pro Sunny Days několik letů, protože je cestovka neměla zaplacené. ČSA tehdy obvinily cestovku ze zneužití letenek, protože doklady na lety vystavila a cestujícím předala, ač věděla, že lety nasmlouvané nemá. Také v tomto případě čekaly stovky zákazníků v zahraničí i v ČR až dva dny na návrat z dovolené nebo na odlet na ni.

Podle nepotvrzených informací CK Sunny Days údajně loni dlužila asi 300 000 eur (zhruba 7,5 miliónu korun) tuniské letecké společnosti Nouvelair. Ta pro cestovku létala, ale právě kvůli nesplaceným dluhům údajně přerušila spolupráci.

Soud přiznal klientům odškodné

Loni vynesl obvodní soud pro Prahu 5 v neprospěch cestovky dva pravomocné rozsudky. Uložil jí finančně odškodnit zákazníky, kteří se z dovolené její vinou a proti své vůli vrátili z dovolené o dva dny později. Odškodné přiznané soudem činilo zhruba dvacet až pětadvacet procent z ceny zájezdu a bylo mnohem vyšší než to, které zákazníkům nabídka cestovka.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám