Hlavní obsah
Boeing 737-8 MAX v barvách společnosti Travel Service (ilustrační foto) Foto: boeing.com

Cestující kvůli poruše letadla Travel Service uvázli na Kapverdách

S potížemi se potýkají cestující letecké společnosti Travel Service. Letadlo z Kapverdských ostrovů v úterý v podvečer neodletělo kvůli poruše čidla a po noci na hotelu ve středu dopoledne lidé stále nevěděli, kdy odletí, popsali někteří z nich Novinkám. Podle mluvčí společnosti by letoun měl odstartovat v 15:00 SELČ, nakonec odletěl o 40 minut později.

Boeing 737-8 MAX v barvách společnosti Travel Service (ilustrační foto) Foto: boeing.com
Cestující kvůli poruše letadla Travel Service uvázli na Kapverdách

Na odlet do Prahy čekalo zhruba 180 turistů od CK EXIM Tours a Fischer. „Měli jsme odletět včera v 17:15 místního času se společností Travel Service. Od začátku nám nikdo nesdělil dostatek informací. Včera ani dnes jsme na letišti nedostali vodu nebo jídlo. V noci nás asi kolem 22:00 rozvezli do hotelů. Nový odlet měl být v 9:00 místního času, ale byl opět odložen. Čekáme od 7:00 na letišti.  Na ranveji je vidět, že opravují letadlo,“ stěžoval si Novinkám jeden z cestujících.

„Nevíme, kdy poletíme. Nemáme informace. Jsou tu malé děti. Všichni jsou unavení. Zážitek z dovolené je zkažený,“ dodal. Na problém na Kapverdách si stěžují i další cestující nebo jejich příbuzní v Česku.

„Letadlo má technickou poruchu a technici pracují na opravě. Ani teď, v 10:15 místního času v Kapverdách stále nikdo neví, kdy letadlo odletí - jestli vůbec. Nejsou schopni přistavit náhradní letadlo,“ popisují.

Porucha čidla

Podle mluvčí Travel Service Vlaďky Dufkové je letadlo už připravené a odletí před polednem místního času (na Kapverdách je o tři hodiny méně než v ČR). Nakonec letoun odstartoval ve 12:37 místního času.

O poruchu motoru podle ní nešlo. „Jedno z nových letadel Boeing 737 MAX mělo poruchu čidla vztlakových klapek,” řekla Novinkám. Na ostrovech pro tento nový typ letadla neměli náhradní díl, musel s ním proto letět technik z Prahy v malé cessně.

Jídlo a pití pro cestující si stejně jako hotel vyžádala společnost i tamního handlingového partnera. Jak jim bylo občerstvení poskytnuto, ještě mluvčí prověří.

Zpoždění a problémy s informováním klientů měl naposledy let Travel Service z bulharské Varny, kde lidé nocovali na letišti. Podle společnosti nemohla za zpoždění porucha, ale špatné povětrnostní podmínky za bouřky. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků