Článek
Ve srovnání s loňským únorem vzrostly tržby za nepotravinářské zboží o 9,1 procenta, za pohonné hmoty o 7,6 procenta a za potraviny o 2,4 procenta.
„Dá se říct, že vyšší tržby než loni v únoru zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen,“ uvedla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.
Prodej přes internet a zásilkové služby byl vyšší o 21,6 procenta. Rostly také tržby v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci, s výrobky pro domácnost, s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím a s oděvy a obuví.
„Tržby v maloobchodě sice v únoru mírně zpomalily, ale i tak se jedná o velmi solidní číslo, které potvrzuje, že spotřeba domácností zůstává zkraje letošního roku hlavním přispěvatelem do růstu domácí ekonomiky,” řekl analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák.
Prodejům podle něj pomáhá nízká nezaměstnanost a téměř dvouciferný růst mezd – to vše jsou faktory, které se výsledně promítají do větší ochoty spotřebitelů utrácet.