Hlavní obsah

Češi přichází rostlinným produktům na chuť, letí hlavně alternativy mléka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Obliba rostlinných produktů u Čechů podle prodejců roste. Lidé mají zájem zejména o alternativy mléka, vysoká poptávka je také po rostlinných masech. Prodejci tak stále rozšiřují nabídku. Do kategorie rostlinných produktů nově vstoupila společnost Emco se značkou Pan Hrášek.

Foto: Petr Horník, Právo

Ilustrační foto

Článek

On-line supermarket Rohlik.cz podle své mluvčí Denisy Morgensteinové zaznamenal u kategorie „veggie” loni meziroční růst o 70 procent. Lidé podle ní nejvíce kupují sojové a mandlové mléko.

Stále oblíbenější jsou podle ní také ovesná nebo hrachová mléka. „Neustále se zvyšuje i poptávka po hotových veganských jídlech,” uvedla.

Obchody Albert v posledních letech sledují stoupající popularitu bezmasých výrobků, stejně jako rostoucí sortiment alternativních zdrojů bílkovin rostlinného původu, řekl ředitel komunikace prodejen Jiří Mareček.

Nejrychleji podle něj roste kategorie alternativ burgerů.

„Motivem k alternativní bezmasé stravě bývá často také obava o životní prostřední a snižování uhlíkové stopy. Potvrzují to také zvýšené prodeje tofu a dalších rostlinných bílkovin v různých variantách. Z veganské kategorie jsou oblíbená rostlinná mléka či různé alternativy mouky,” řekl.

Albert se podle něj zapojil i do programu zaměřeného na rostlinné produkty ProVeg Veggie Challenge.

Češi jedli v loňském roce více ovoce a luštěnin, naopak pili méně alkoholu

Ekonomika

Kaufland podle své mluvčí Renaty Maierl nabízí rostlinné produkty různých značek, má je i pod vlastní značkou.

„K-take it veggie je alternativou nejen k masným produktům, jako burgery a mleté, ale velmi oblíbené jsou též rostlinné nápoje, veggiegurty, krémy na vaření či tzv. nářez,” uvedla. Nejprodávanější jsou podle ní rostlinné nápoje.

Značka Pan Hrášek zatím nabízí dvě alternativy mas a dvě sýrů. Produkty jsou dostupné v hypermarketech Globus, e-shopu Rohlík. Podle majitele a ředitele společnosti Emco Martina Jahody budou k mání také v supermarketech Billa.

Na rozdíl od většiny rostlinných produktů, které jsou podle Jahody vyrobeny na sojovém základě, jsou tyto výrobky Emco, jak název napovídá, hráškové.

Jahoda předpokládá, že příklon k rostlinné stravě nebude dočasným trendem, ale půjde o dlouhodobou změnu spotřebitelského chování.

Reklama

Výběr článků

Načítám