Hlavní obsah

Češi loni rekordně utráceli na internetu, kupují prakticky vše

Novinky, pit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Za loňský rok dosáhly celkové obraty prodeje zboží na internetu 43 miliard korun, což je rekordní výše. V roce 2011 to bylo o 6 miliard méně. Vyplývá to z prvních výzkumů Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jen o Vánocích Češi na webu utratili 17 miliard korun.

Foto: Novinky

Ilustrační foto

Článek

I přes rostoucí celkové obraty byl i loni patrný trend snižování průměrné útraty na jednu osobu i výše objednávek. Zatímco v roce 2010 činila průměrná roční útrata 11 659 korun, v roce 2012 to bylo 9 280 korun.

Naopak se zvyšuje počet osob nakupujících on-line pravidelně. Pět a více nákupů ročně v e-shopech provede 52 procent uživatelů internetu, přičemž alespoň jednou za rok jich nakoupí 91 procent. Minimálně jednu zkušenost s on-line nákupem však má již 98 procent uživatelů.

Oblečení, šperky nebo i služby

„Důvod těchto trendů je zřejmý a souvisí hlavně s tím, že Češi si již na webu neobjednávají pouze televize a ledničky, ale prakticky veškeré zboží,“ sdělil Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. „Důkazem je například stále oblíbenější nákup oblečení, ale také sportovního vybavení, šperků či produktů pro domácí mazlíčky,“ dodal s tím, že na internetu se v Česku nakupuje již opravdu vše.

Velký nárůst zaznamenal také prodej služeb. V tomto směru vede nabídka slevových kuponů, ale zájem je také o finanční služby, třeba o pojištění. Zde je opět velkou výhodou možnost jednoduchého srovnání nabízených produktů a většinou i nižší cena.

Reklama

Výběr článků

Načítám