Hlavní obsah

Budvar definitivně uhájil svou značku v Británii

Pivovar Budějovický Budvar s konečnou platností uhájil svá práva ke značce Budweiser ve Spojeném království, které je klíčovým a dlouhodobým exportním teritoriem pivovaru. Britský nejvyšší soud 8. ledna definitivně zamítl žádost společnosti Anheuser-Busch Inbev (ABI), která chtěla exkluzivitu na stejnou značku.

Budvar definitivně uhájil svou značku v Británii

Právo o tom informoval mluvčí Budějovického Budvaru Petr Samec s tím, že v nejnovějším rozsudku britský Nejvyšší soud dovolání odmítl jako nepřípustné. Neexistuje tedy již žádný způsob, jak výsledek sporu zvrátit a kauza je tím zcela ukončena. Britský nejvyšší soud navíc nařídil, aby ABI uhradila Budějovickému Budvaru všechny náklady spojené s touto žádostí.

Ve sporu požadovala ABI výmaz ochranné známky Budweiser, jejímž vlastníkem je Budějovický Budvar

„Tento pokus o změnu definitivního rozhodnutí soudu svědčí o dlouhodobém intenzivním zájmu společnosti ABI získat exkluzivitu k ochranné známce Budweiser za každou cenu, a to nejen ve Spojeném království, ale i globálně,“ doplnil ředitel Budvaru Jiří Boček.

Spory o značku trvají přes sto let 

Britský soud již v roce 1984 přiznal souběžné užívání značky a v roce 2000 dokonce povolil registraci známky Budweiser oběma subjektům. O tomto „britském“ modelu se představitelé ABI několikrát vyjádřili jako o možnosti, která by mohla být aplikována i v jiných teritoriích.

„Tento spor v praxi jednoznačně ukázal skutečné strategické cíle našeho konkurenta. Koexistenci značek v jakékoliv zemi musíme chápat jako vážnou a trvalou hrozbu pro naše duševní vlastnictví a tím i pro naše dlouhodobé přežití,“ dodal Boček.

Globální spory o ochrannou známku Budweiser trvají od roku 1907, tedy již více než 100 let. Budějovický Budvar je v nich zvláště v posledních letech vysoce úspěšný. V letech 2000 až 2011 bylo definitivně ukončeno 124 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budvar vyhrál 88 případů a osm sporů skončilo smírem nebo remízou.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků